کد خبر: تشدید-نظارت-بر-اقدامات-پیشگیرانه-و-رعا
۲۱ مهر ۱۳۹۹، ۱۱:۴۴
تشدید نظارت بر اقدامات پیشگیرانه و رعایت پروتکل های بهداشتی در فارس

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر «مهرزاد لطفی» با تاکید بر اینکه باید تدابیر لازم و تشدید نظارت ها در راستای رعایت اصول بهداشتی شهروندان در شهر پیش بینی شود، گفت: تصمیم گیری های کلان مسوولان و افزایش نظارت در راستای تامین سلامت مردم در کنترل و پیشگیری از ابتلای افراد به بیماری کووید۱۹ بسیار تاثیرگذار است و مجموعه سلامت از تصمیمات مسوولان استانی و ستاد استانی مقابله با کرونا قدردانی و حمایت می کند.

دکتر لطفی ضمن بررسی آمار نمونه های انجام شده آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس؛ به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی و عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس پرداخت.

بررسی شیوه عملی درمان مبتلایان در بیمارستان ها و مراکز درمانی با توجه به آخرین یافته های علمی جهان و بررسی پیش بینی نقاهتگاه ها و بیمارستان های پشتیبان در فارس از دیگر محورهای این نشست بود که با حضور رییس دانشگاه مورد ارزیابی قرار گرفت.

او با توجه به کاهش دما و سرمای هوا در استان هشدار داد: خانواده ها باید از خود و اطرافیان بیش از پیش مراقبت کنند تا از ابتلای هرگونه بیماری به ویژه سرماخوردگی و آنفلوآنزا در ایام فصل سرما جلوگیری شود.

اضافه شدن دو مرکز ۱۶ ساعته سرپایی کرونا در شیراز

دکتر «عبدالرسول همتی» دیگر عضو این نشست بود که درباره اقدامات در حال پیگیری حوزه بهداشت در راستای پیشگیری و مدیریت بحران کرونا در سطح استان گزارش داد و افزود: مرکز خدمات جامع سلامت«شیرعلی سلطانی» مستقر در قم آباد قصرالدشت و مرکز خدمات جامع سلامت «حُر بن ریاحی» مستقر در محله دهپیاله نیز دو مرکز ۱۶ ساعته درمان سرپایی کرونا در شیراز است که به دیگر مراکز اضافه شده است.

دکتر «علی اکبری» معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز  نیز در این نشست با اعلام آمار مبتلایان و افراد بستری در مراکز درمانی و بیمارستان های فارس، درباره شیوه خدمت رسانی به مبتلایان و مراجعان در بیمارستان های شیراز و شهرستان های استان توضیحاتی ارایه داد.

دیگر معاونان و مدیران ارشد دانشگاه نیز در این نشست به بیان توضیحاتی درباره اقدامات حوزه خود در راستای بسیج ملی مبارزه با کروناویروس در فارس پرداختند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha