کد خبر: تشتت-آراء،-قدرت-تصمیم‌گیری-برای-مقابل
۶ آبان ۱۳۹۹، ۱۲:۰۷
به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از خانه ملت، مسعود پزشکیان  با انتقاد از تاخیر مسئولان مربوطه در اتخاذ تصمیماتی برای کنترل ویروس کرونا، گفت: بنده از روز اول شیوع کرونا، نگاه قاطع و نظامی به کنترل شیوع کرونا داشتم و تاکید کردم که باید اولین منطقه‌ای که با شیوع این بیماری مواجه شده است، قرنطینه شود تا به این ویروس اجازه انتشار داده نشود.

نماینده مردم تبریز و آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اگر مسئولان مربوطه از همان ابتدای پیک اول شیوع کرونا به این امر مبادرت می‌ورزیدند، در این شرایط با این سطح از مشکلات مواجه نمی‌شدیم و این ویروس به این صورت در کل کشور گسترش پیدا نمی‌کرد.

وی تصریح کرد: طبیعی است که الان مدیریت بیماری کرونا خیلی سخت‌تر است و روشی که باید برای کنترل آن بکار بگیریم، پیچیده‌تر است و برای آن نظرات مختلفی هم ارائه شده است و متاسفانه این تشتت آراء، قدرت تصمیم‌گیری را برای ارائه راه حل جهت مقابله با این ویروس کاهش داده است.

پزشکیان اظهار کرد: مسئولان باید پروتکل‌های بهداشتی را به طور جدی رعایت کنند تا خواسته یا ناخواسته این ادبیات به مردم القا نشود که بدن افراد قوی در مقابل ویروس کرونا بیمه می‌شود و تنها افراد ضعیف با ابتلا به این بیماری جان خود را از دست می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: ابتلا نمایندگان مجلس به کرونا نشان می‌دهد که راهی که برای مقابله با این بیماری انتخاب کرده‌ایم، صحیح نیست و وقتی خود نتوانیم روش درستی برای کنترل کرونا بکار بگیریم، چطور می‌توانیم برای کل کشور نسخه بپیچیم؟

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: ما باید رفتار و بیانات رهبر معظم انقلاب را در رعایت پروتکل‌های بهداشتی هم برای مسئولان و هم مردم الگو قرار دهیم و آن را به عنوان یک فرهنگ در سطح جامعه نهادینه کنیم.

تعیین جریمه برای عدم‌استفاده از ماسک مشکلی را حل نمی‌کند

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تاثیر تعیین جریمه برای عدم‌استفاده از ماسک توسط افراد، تاکید کرد: همه باید ماسک بزنند، اما تعیین جریمه برای عدم‌استفاده از آن مشکلی را حل نمی‌کند، چرا که وقتی اقدامی انجام ندهیم و اجازه دهیم که سیل جاری شود، نمی‌توانیم تنها با کشیدن دیوار اطراف یک خانه از نفوذ آب به درون آن جلوگیری کنیم، بنابراین باید مشکل را از ریشه حل می‌کردیم که در این زمینه موفق عمل نکردیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha