کد خبر: تست-کرونا-تنها-برای-افراد-علامت-دار-و-با
۱۹ مرداد ۱۳۹۹، ۱۳:۱۰

به گزارش  گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر «عبدالرسول همتی» ضمن تبریک عید سعید غدیر و با اشاره به مواردی از تقاضای غیرمنطقی افراد برای انجام آزمایش کرونا افزود: با توجه به پروتکل های مشخص و هدفمند شدن تهیه تست های pcr، افراد مشکوک و علامت دار می توانند صرفا با تجویز پزشک مستقر در مراکز ۱۶ ساعته به صورت رایگان تست بدهند، در غیر این صورت افراد می توانند جهت انجام تست به مراکز خصوصی مراجعه کنند.

او با بررسی موارد مثبت در شهرستان های استان ادامه داد: با توجه به درصد بالای موارد مثبت در برخی از شهرستان های فارس، نیاز است تیمی متشکل از معاونت های بهداشت و درمان برای ارزیابی دلیل افزایش ابتلا به این مناطق اعزام شوند.

معاون بهداشت دانشگاه در این نشست ضمن بررسی اقدامات کارگروه های مختلف ستاد مانند پیشگیری و شناسایی، اطلاع رسانی، پشتیبانی، مراقبت و درمان، بر سازماندهی اقدامات نظارتی، به ویژه در زمینه برگزاری مراسم های ویژه ایام محرم تاکید کرد.

دکتر همتی با توجه به نزدیکی ایام محرم و لزوم مدیریت نذورات و جلوگیری از ازدحام مردم در محل توزیع نذورات، فراهم سازی بسترهای مناسب در این زمینه را یک ضرورت خواند.

در این نشست آخرین اقدامات ستاد مدیریت بیماری کووید۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی شیراز مورد تبادل نظر قرار گرفت.

معاونان و مدیران ارشد دانشگاه نیز توضیحاتی در خصوص حوزه های مختلف مانند تریاژ بیماران مشکوک و مبتلا به کرونا، مراقبت بیماران در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه، فعالیت آزمایشگاه های تشخیصی کووید۱۹، انجام آزمون های سراسری، تهیه تجهیزات و امکانات موردنیاز، وضعیت بیماران بستری کووید۱۹، اقدامات کارگروه های مختلف و پیگیری مصوبات ستاد، درصد اشغال تخت های عادی و ویژه، خدمات بیمارستان پشتیبان، وضعیت ابتلا در شهرستان های استان، انجام تست های کروناویروس، ارائه کردند.

یکصد و سی و هفتمین نشست ستاد دانشگاهی مدیریت کووید ۱۹، صبح امروز، نوزدهم مرداد در دفتر ریاست دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha