کد خبر: تست-خانگی-ویروس-کرونا-به-زودی-آماده-می
۱۹ اسفند ۱۳۹۸، ۱۰:۲۱

به گزارش گروه سلامت طبنا (خبرگزاری سلامت)، بنیاد بیل گیتس از یک طرح تست خانگی ویروس کرونا در شهر سیاتل پشتیبانی می‌کند که طی هفته‌های آینده آماده خواهد شد.

به زودی تشخیص خیلی از افراد آلوده به ویروس کرونا بسیار آسان و ایمن‌تر خواهد بود. تیم پشتیبان پروژه بنیاد بیل گیتس به سیاتل تایمز گفت که آماده سازی کیت‌های آزمایش خانگی برای این ویروس جدید طی هفته‌های آینده آماده خواهد شد.

با کمک این تست بیماران احتمالی به وسیله سواب نمونه‌ای از محتویات بینی را برای آزمایش بیشتر به آزمایشگاه می‌فرستند و نتایج آن در مدت یک یا دو روز آماده می‌‌شود.

اگر شخصی به این ویروس آلوده باشد، می‌تواند پرسشنامه آنلاین را برای تعیین اینکه با چه افرادی در ارتباط بوده و در چه مکان‌هایی حضور داشته پر کند؛ این روند به مقامات کمک می‌کند تا به این دسته از افراد هشدار دهند تا برای تشخیص ابتلا یا عدم ابتلا به ویروس کرونا اقدامات لازم را انجام دهند.

این آزمایش باعث می شود افراد در خانه بمانند و از احتمال انتشار ویروس بکاهند. در عین حال می‌تواند با پردازش تعداد زیادی تست در یک زمان نسبتاً کوتاه ، نوبت دهی را نیز بهبود بخشد.

بنیاد بیل گیتس تخمین زده است که آزمایشگاه برای شروع حدود ۴۰۰ آزمایش در روز انجام دهد، اما در نهایت باید این تعداد به هزاران آزمایش در طی یک روز برسد.

این طرح از دانشگاه واشنگتن است که در ابتدا برای ردیابی بیماری‌های عفونی مانند آنفلوانزا انجام شده است.(فارس)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha