تزریق واکسن کرونا درتهران از فردا/قدردانی وزیرکشور از خدمات اهالی رسانه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون

به گزارش گروه  سیاسی خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ دکتر رحمانی فضلی وزیرکشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا در حاشیه نهمین جلسه این قرارگاه، ضمن تبریک ایام دهه مبارک فجر گفت: موضوعاتی که در جلسه امروز قرارگاه مطرح شد، بیشتر جنبه نظارتی داشت. گزارشی که ناظران وزارت بهداشت به قرارگاه ارائه کردند، از چندجهت موجب دغدغه و نگرانی دوستان بود که لازم بود مروری به عملکرد بخش های مختلف داشته باشیم و تصمیمات جدیدی را اتخاذ کنیم که ان شاءا... بتوانیم مسیر رو به کاهش بیماری را تداوم دهیم و تزریق واکسن که ان شاءا... اولین مورد آن فردا انجام می شود و به مرور واکسن کافی تأمین و همه مردم واکسینه خواهند شد، بتوانیم در مدیریت این بیماری موفق باشیم.

دکتر رحمانی فضلی اشاره کرد: نظارت بر ترددها و فعالیتهای دستگاههای اجرایی امر بسیار مهمی است که از قبل تصمیم گیری شده بود و متولی این امر حراستهای دستگاههای اجرایی بودند. گزارشی که امروز از عملکرد یک ماهه ارائه کردند که براین اساس، بیش از ۴میلیون نفر را در ورودی های دستگاههای اجرایی کنترل و ضمن تطبیق با کارت ملی، از وضعیت بیمار بودن آنها استعلام گرفته اند. گزارش بسیار مهمی بود ولی آمار با نقطه مطلوب فاصله داشت لذا مقرر شد همه دستگاههای اجرایی اعم از بانکها، شهرداری ها و تمامی حوزه هایی که مردم برای دریافت خدمات مراجعه می کنند، با دقت به سیستم مرکزی وزارت بهداشت متصل شوند و همکاری لازم را انجام دهند. در اینجا باید از دوستان حراست درسراسر کشور تشکر و قدردانی کنیم؛ چرا که کار بسیار عظیمی انجام گرفته است و از ماهها و روزهای آینده شاهد کنترل ها و مراقبت بیشتر خواهیم بود.

وی در ادامه با بیان اینکه در این جلسه، گزارشی از ورودی و خروجی مرزها ارائه شد، عنوان کرد: نگرانی هایی در این حوزه با توجه به آماری که در رسانه ها منتشر شده بود، به وجود آمده بود. در رسانه ها به نقل از برخی افراد اشاره شده بود که ۲۵درصد مسافران ورودی از مرزها بیمار بودند که این آمار کاملاً غلط است و درواقع فقط، ۲۵ درصد از افراد مشکوک به بیماری در مرزهای ورودی کشور، مبتلا بودند یعنی ۲۵صدم درصد از کل مسافران ورودی کشور مبتلا بودند. با اینکه عدد بسیار پایینی است اما تدبیر شد تا با کمک همه دستگاههای مسئول در امور مرزی با محوریت وزارت راه و شهرسازی و کمک وزارت بهداشت، هلال احمر و نیروی انتظامی تمامی مرزهای زمینی، هوایی و دریایی را با پروتکلهای ابلاغی و برنامه ریزی بسیار خوب وزارت راه و شهرسازی رصد و کنترل کنند و تا جایی که می توانیم از ورود این بیماری به داخل کشور از طریق افراد ناقل جلوگیری شود.

وزیرکشور در ادامه خاطرنشان کرد: در دهه فجر هستیم و پس فردا روز ۲۲ بهمن است که هرسال طبق سنت انقلابیمان راهپیمایی برگزار می کردیم اما امسال در این خصوص تصمیمات ویژه ای گرفته شده است ودرجلسه امروز قرارگاه، آقای لطفی از ستاد دهه فجر گزارش مفصلی از برنامه ریزی ها و اقدامات انجام شده ارائه کردند. در این راستا مقرر شده است که راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال با خودرو، موتورسیکلت و دوچرخه برگزار شود تا بتوانیم هم شکوه و عظمت لازم را نشان دهیم و همچنین پروتکلها را رعایت کنیم. گزارشی از روند کار و همکاری همه دستگاهها ارائه شد که رضایت بخش بود. همچنین مقرر شده است که سخنرانان مراسم از ظرفیت صدا و سیمای استانی و ملی استفاده کنند تا مردم از رسانه ملی و فضای مجازی بتوانند از این مراسم ها استفاده کنند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی کرونا در ادامه با اشاره به اینکه یکی از مباحث مطرح شده، آمادگی برای نوروز است، اظهار کرد: نمایشگاه ها و محل های خرید و فروش، دستفروشان، ترددهای جاده ای و اقامت مسافران و استفاده از مهمان پذیرها از جمله نگرانی های مطرح شده در این حوزه است. در جلسه گذشته قرارگاه دراین خصوص تصمیماتی گرفته شده بود که در این خصوص گزارشگیری شد. وزارت میراث فرهنگی و گردشگری موظف است همه مراکز اقامتی عمومی و خصوصی، مراکز خدماتی اعم از رستوران ها، هتلها و مسافرخانه ها و همچنین مراکز گردشگری و تفریحی تجمعی را مطابق با پروتکلهای ابلاغی کنترل کند.

وی افزود: مقرر شد تا نیروی انتظامی برنامه ای با سناریوهای مختلف درخصوص ترددهای بین شهری با استفاده از تجربیات یک سال اخیر در مقاطع مختلف، تنظیم کند و ارائه کند تا در قرارگاه مصوب شود و بتوانیم فضای عید نوروز را توأم با نشاط نسبی در مقایسه با سال قبل داشته باشیم.

دکتر رحمانی فضلی تصریح کرد: اگر روند کاهشی این بیماری با کمک مردم و تزریق واکسن به گونه ای باشد که اطمینان خاطر بهتر و بیشتری بیابیم، حتما در بازگشایی شرایط مسافرت اقداماتی خواهیم داشت اما اگر خدای نکرده با کاهش بیشتر روند بیماری مواجه نباشیم، یا برعکس بیماری رو به افزایش باشد، مجبور به تشدید محدودیتها خواهیم بود. به همین دلیل از مردم عزیزمان می خواهیم تا ما را کمک کنند تا بتوانیم عید نوروز بانشاطی داشته باشیم.

وی ادامه داد: پس از عید نوروز، مناسبت بسیار خاص و مهمی پیش روی کشور در خردادماه داریم که بحث انتخابات است و از اوایل خرداد ماه مردم به صورت عملی درگیر این موضوع خواهند شد و روند ثبت نام، تبلیغات ۲۰ روزه و اخذ رای خواهیم داشت که امیدواریم روند کاهشی و بهبود بیماری کرونا، در مشارکت مردم در انتخابات خردادماه نیز کمک کننده باشد. لذا از مردم عزیز تقاضا داریم همانطور که تاکنون مراقبت و مراعات کردند و به ما کمک کردند، این روال را ادامه دهند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: مقرر شد برای مناطق خاص مسافر پذیر مانند استان های گلستان، گیلان، مازندران و شهرهای قشم و کیش، شیراز و اصفهان مقررات ویژه مخصوص به خودشان داشته باشیم و برخی از این شهرها به عنوان شهرهایی که در مرز وضعیت نارنجی و قرمز قرار دارند، محدودیتهای بیشتری را اعمال کنیم که این طرح از سوی کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد مقابله با کرونا ارائه خواهد شد.

وزیر کشور به گزارش شهرداری ها درخصوص حمل و نقل درون شهری اشاره کرد و گفت: براساس گزارش شهرداری تهران اقدامات بسیار خوبی در حوزه تعمیر و برگرداندن قطارهایی که از مدار خارج شده بودند، انجام شده است، همچنین ۴۰۰ اتوبوس درحال تعمیر و بازسازی است که حدود ۲۰۰-۳۰۰ اتوبوس درروزهای اخیر به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه شد. همچنین خرید ۵هزار اتوبوس که در ستاد ملی مقابله با کرونا تصویب شده است، درحال پیگیری است که با پیوستن این تعداد به ناوگان حمل و نقل عمومی شاهد گشایش بیشتری در سال آینده خواهیم بود.

دکتر رحمانی فضلی همچنین اشاره کرد: مقرر شد که در جلسه بعدی قرارگاه، گزارشی از آخرین وضعیت عملکرد طرح شهید قاسم سلیمانی ارائه و بررسی شود. گزارش اولیه از این طرح، مثبت بود اما دچار برخی کمبودها و کاستی هایی هستیم که مقرر شد در جلسه بعد، این موضوع مطرح و با رفع کمبودها و نواقص بتوانیم قوت این طرح را بیشتر کنیم. هرچند در همین حد هم طرح موفقی بوده است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا خاطرنشان کرد: کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات ستاد ملی مقابله کرونا موظف شد تا برای نوروز امسال دستورالعمل و برنامه های خاصی را تهیه کند تا به مردم اطلاع رسانی و آگاهی بیشتری داده شود و همکاری بهتری داشته باشند.

دکتر رحمانی فضلی در پایان از خدمات اهالی رسانه که از ابتدا در موضوع مدیریت بیماری کرونا و در موضوعات دیگر مانند مسائل امنیتی، انتخاباتی، بحرانهای سیل و زلزله که وزارت کشور متولی آن بوده، کمک کرده اند، قدردانی کرد و گفت: مدیون رسانه ها هستیم و امیدواریم کمک رسانه ها در این زمینه ها استمرار داشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha