کد خبر: ترکیه-تجارب-مقابله-با-کرونا-را-در-اختیا
۲ مهر ۱۳۹۹، ۱۳:۱۵

به گزارش گروه بهداشت ودرمان خبرگزاری سلامت به نقل از آناتولی،گروهی از پزشکان بوسنیایی بنا به دعوت انجمن پزشکان جهان موسوم به «ای‌آی‌دی» و میزبانی وزارت بهداشت جمهوری ترکیه به مدت دو روز نحوه عملکرد کشور در زمینه مقابله با ویروس کرونا را بررسی خواهند کرد.

بر این اساس ترکیه تجارب خود در زمینه‌های، جمع‌آوری اطلاعات، اجرای تدابیر و روند درمانی بیماران را در اختیار این پزشکان قرار خواهد داد.

آیدا پیلاو، رئیس حوادث غیرمترقبه کانتون سارایوو دراین زمینه به خبرنگار آناتولی گفت: "بررسی‌های که تاکنون انجام دادیم نشان می‌دهد برخی اصلاحات باید در بوسنی صورت گیرد. چرخه اطلاعات در ترکیه ما را تحت تاثیر قرار داد. باید در گام نخست این سیستم را در کشورمان پیاده کنیم".

وی ادامه داد: کسانی که در قرنطینه خانگی هستند، از سوی تیم پزشکی ترکیه عیادت می‌شوند، چنین زیر ساختی در کشورمان وجود ندارد، اما می‌توانیم گروهی را برای انجام این کار تشکیل دهیم.

ودران یعقوب‌اوویچ، نماینده «ای‌آی‌دی» در بوسنی نیز بیان این که فرصت بررسی روند بیماری در مراحل مختلف را در آنکارا یافتند، گفت: "برنامه نرم‌افزاری که ترکیه در این زمینه راه‌اندازی کرده بسیار عالی عمل می‌کند".

وی با اشاره به دیدار با مسئولان وزارت بهداشت ترکیه در خصوص دریافت کمک دارویی در این زمینه اظهار داشت: "ما در روند واردات دارو با برخی مشکلات مواجه می شویم که در این زمینه نیز با مسئولان ذی‌ربط ترکیه گفت‌وگو کردیم".

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha