کد خبر: تروریست‌ها-درصدد-انجام-حمله-شیمیایی-د
۱۹ اسفند ۱۳۹۹، ۷:۱۵
تروریست‌ها درصدد انجام حمله شیمیایی در ادلب هستند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری سلامت به نقل از العالم،معاون رئیس مرکز آشتی سوریه در وزارت دفاع روسیه دوشنبه شب به وقت تهران گفت که تروریست‌ها در سوریه در توطئه برای انجام حمله شیمیایی به منطقه «کابانا» در استان ادلب در سوریه هستند.

دریادار«آلکساندر کارپف» معاون رئیس مرکز آشتی وزارت دفاع روسیه گفت که بر اساس اطلاعات دریافتی، تروریست‌های وابسته به گروه «هیئت تحریر الشام» در تدارک اقدام‌های تحریک کننده در منطقه کاهش تنش ادلب هستند.

این مقام ارشد نظامی روس گفت: «تروریست‌ها قصد دارند یک حمله شیمیایی را در یک اردوگاه ویژه احداث شده در روستای کابانا در استان ادلب انجام دهند و با زخمی و قربان کردن اهالی این منطقه، نیروهای دولتی سوریه را به استفاده از سلاح شیمیایی متهم کنند.»

مرکز آشتی وزارت دفاع روسیه در فوریه 2016 ایجاد شد و وظیفه آن هماهنگی برای تحویل کمک‌های بشردوستانه و امضای توافق نامه‌های مربوط به گروه‌های مسلح غیرقانونی در سوریه است.

معارضان سوریه سال ۲۰۱۸، در پی پیشروی ارتش سوریه در شهر «دوما» واقع در غوطه شرقی مدعی وقوع حمله شیمیایی در این منطقه شدند.کشورهای غربی بدون انجام تحقیقات مدعی شدند که دولت سوریه عامل انجام این حمله ادعایی بوده است. آمریکا، انگلیس و فرانسه آوریل ۲۰۱۸ اهدافی در سوریه را به همین بهانه هدف حمله قرار دادند. این حمله قبل از انجام تحقیقات توسط کارشناسان سازمان منع تسلیحات شیمیایی انجام شد.

سوریه و روسیه بارها ادعاهای مطرح شده درباره استفاده دمشق از تسلیحات شیمیایی در دوما را رد کرده‌اند. ادعاها علیه دمشق در حالی مطرح می‌شوند که دولت سوریه در سال ۲۰۱۳ با همکاری روسیه و تحت نظارت کشورها و سازمان‌های بین‌المللی از جمله آمریکا و سازمان ملل، تمام سلاح‌های شیمیایی خود را نابود کرد.

استان ادلب یکی از آخرین سنگرهای تروریست‌ها و معارضان در سوریه است که بخشی از آن در کنترل تروریست‌های گروه تحریر الشام (جبهه النصره سابق) قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha