کد خبر: ترس-از-کرونا،-روند-بهبودی-بیماران-را-طو
۲۲ تیر ۱۳۹۹، ۱۸:۰۱
ترس از کرونا، روند بهبودی بیماران را طولانی‌تر می‌کند

محمد اکبری متخصص طب فیزیکی و توانبخشی و استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت با اشاره به نقش فیزیوتراپی در سلامت بدن و عدم مراجعه بیماران به مراکز درمانی در این دوران کرونا ویروسی، اظهار داشت: عدم مراجعه بیماران به مراکز فیزیوتراپی باعث طولانی تر شدن روند بهبودی آنها ‌می‌شود.

وی ادامه داد: اگر فردی دچار عارضه‌ای شده باشد و نسبت به درمان خود با سرعت بیشتری اقدام کند روند بهبودی وی افزایش پیدا خواهد کرد، اما اگر فردی که دچار عارضه شده از ترس ابتلا به کووید 19 برای درمان دیرتر اقدام کند، در بدن درد و ضعف ایجاد ‌می‌شود و فرد نمی‌تواند فعالیت‌های روزانه خود را به درستی انجام دهد.

این متخصص طب فیزیکی و توانبخشی با تاکید بر اینکه برای جلوگیری از ابتلا به کووید 19 حتما باید پروتکل‌های پیشنهادی از سوی وزارت بهداشت مانند فاصله جانبی، استفاده از ماسک و شستن مکرر دست‌ها رعایت شود، گفت: بیمار برای جلوگیری از بروز مشکلات در روند درمان باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به مراکز درمانی مراجعه داشته باشد.

اکبری ادامه داد:گاهی نگرانی از ابتلا به یک بیماری در افراد باعث بروز بسیاری از مشکلات ‌می‌شود در حالی که افراد ‌می‌توانند باید با رعایت نکات بهداشتی و ایمنی نسبت به پیشگیری از بسیاری از بیماری‌ها از جمله کووید 19 اقدام کنند.

وی با اشاره به تاثیر رعایت فاصله 2 متری در این دوران تاکید کرد: رعایت فاصله جانبی ‌می‌تواند احتمال انتقال ویروس از فردی به فرد دیگر را بسیار کاهش دهد. همچنین باید تا حد امکان در تماس با افراد نکات ایمنی را رعایت کنیم.

خبرنگار: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha