کد خبر: تردد-مسافران-به-اورامانات-از-امروز-بعد
۲۷ خرداد ۱۳۹۹، ۱۷:۱۱

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پايگاه اطلاع رساني وزارت كشور؛ هوشنگ بازوند در جلسه ستاد استاني كرونا اظهار داشت: تردد در منطقه اورامانات از امروز سه شنبه  بر اساس مصوبه ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا ممنوع اعلام می شود و بازارچه جوانرود نیز در همین ایام تعطیل است.

وي گفت: در حال حاضر گرفتار يك بحران و شرايط سختي هستيم و مردم بايد خودشان در اين شرايط با رعايت پروتكل هاي بهداشتي به بهبود شرايط كمك كنند در غير اينصورت استان بايد هزينه هاي بيشتري بپردازد و همچنين مجموعه مديران ذيربط نيز موظف هستند با اقناع سازي و اطلاع رساني به جامعه، مردم را هر چه بيشتر از خطرات ناشي از اين ويروس آگاه نمايند.

وي همچنين با اشاره به فعاليت كميته نظارت براي كنترل بيماري كرونا تصريح كرد: يك نفر از بازرسين اصناف هم به تركيب اين كميته اضافه شود تا روند كنترل بيماري كرونا در بازار با نظارت و دقت بيشتري دنبال شود.

نماينده عالي دولت در استان ادامه داد: بستری های کرمانشاه از مرز ۴۰۰ نفر عبور کرده و شرایط سختی را پیش رو داریم، البته انتظار داریم مردم مشارکت جدی و‌ بیشتری در انجام اقدامات پیشگیرانه داشته باشند.

مقام عالي استان با اشاره به فعاليت دفاتر پيشخوان و حضور زياد مردم در اين دفاتر اظهار داشت: فعالیت دفاتر پیشخوان در کارگروه تخصصی سریعاً بررسی و جمع بندی شیوه کار دفاتر به دلیل ایجاد تجمع های خطر آفرین اعلام شود و اگر چنانچه فعاليت اين دفاتر براي سلامتي مردم مشكل ساز تشخيص داده شد دفاتر پيشخوان از روز شنبه هفته آينده روز براي مدت ۱۰ بسته شوند.

استاندار كرمانشاه تاكيد كرد: جلسات اداری دستگاه های اجرایی تا ۱۰ روز آینده کاهش یابد و امکان دور کاری برای کارکنان دارای بیماری زمینه ای فراهم شود.

وي ادامه داد: نوبت دهی در مطب پزشکان به صورت الکترونیکی انجام و کاهش ظرفیت پذیرش حتما انجام شود و چنانچه بيماران در مراجعه به مطب ها تجهيزات مورد نياز مانند ماسك را در اختيار ندارند مطب ها موظف هستند كه حتماٌ به اين بيماران ماسك تحويل دهند.

بازوند با بيان اينكه با هرگونه اقدامی که سلامت مردم را به خطر بیاندازد برخورد جدی و قضایی خواهد شد، گفت: رستوران ها می توانند با رعایت پروتکل های بهداشتی با ۵۰ درصد ظرفیت فعالیت خود را ادامه دهند و تالارهای عروسی تا جلسه بعدی ستاد ملی کرونا در هفته آینده تعطیل اعلام می شود.

مقام عالي استان با اشاره به عملکرد صدا و سیما در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جامعه گفت: عملكرد صداوسيما استان در اين راستا بسیار مناسب بوده است و تقاضا داریم مدیران با حضور بیشتر در برنامه های پیش بینی شده خطر پیک کرونا را بیشتر با مردم در میان بگذارند.

استاندار كرمانشاه تصريح كرد: تمامی فعالیت و‌ تلاش ها برای مهار کرونا به رفتار و مشارکت بیشتر مردم بستگی دارد.

وي همچنين با اشاره به گراني بعضي اقلام در جامعه خواستار ورود ستاد تنظيم بازار استان براي كنترل و جلوگيري از تورم در سطح استان شد.

وي در پايان با اینکه در پیک بیماری هستیم اما امکانات و شرایط مناسب تری نسبت به ماه های گذشته برای ارائه خدمات درمانی به مردم داریم، گفت: مردم هم از مسوولین انتظار دارند تمام تلاش و کمک را برای مهار و مدیریت کرونا داشته باشد و بر این اساس کمیته نظارت موظف است اجرای مصوبات و پروتکل های بهداشتی را به صورت جدی پیگیری نماید و با خاطیان سلامت برخورد کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha