کد خبر: تردد-شبانه-در-جاده‌ها-ممنوع-نیست-تابع
۲۹ اسفند ۱۳۹۹، ۱۵:۵۳
تردد شبانه در جاده‌ها ممنوع نیست/تابع مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه خبری پلیس، همزمان با روزهای پایانی سال (25 اسفند ماه) جدول رنگ ­‌بندی شهرستان­‌های نارنجی و قرمز کشور، از سوی کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا اعلام شد.

کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در اطلاعیه شماره ۵ خود، ضمن اعلام جدول رنگ‌بندی شهرستان‌های نارنجی و قرمز کشور از تاریخ ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ الی ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ و تأکید بر ممنوعیت مسافرت "از" و "به" شهرهای نارنجی و قرمز، از همه مردم عزیز برای موکول کردن سفرها به زمان مناسب دعوت کرد.

با صدور اطلاعیه شماره 5 کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت، رنگ‌بندی وضعیت کرونایی ایران مشخص شد؛ بیشترین رنگی که در نقشه رویت شد، "زرد" است و این بدان معناست که سفر به اغلب شهرهای ایران و تردد در آن‌ها امکان‌پذیر است.

در این میان و با تعیین تکلیف چگونگی وضعیت ترددها، پلیس درباره  مقررات سفرهای نوروز ۱۴۰۰  اعلام کرد: " در چارچوب مصوبات ستاد ملی  مقابله با کرونا  عمل می کنیم."

فرماندهان و مسئولان انتظامی کشور  همواره بر این مهم تاکید داشته و دارند که در اجرای اعمال  محدودیت های ترافیکی " تابع " مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم و البته مسئولان پلیس راهنمایی و رانندگی توضیحات شفاف و مبسوطی را ارائه کردند.

به طوری که سردار "  سید تیمور حسینی "  ضمن اشاره به  آخرین اطلاعیه کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و  توصیه به پرهیز از سفرهای غیر ضروری  اظهار داشت: سفر به شهرهای قرمز و نارنجی "ممنوع" و سفر به سایر شهرهای گروه زرد و آبی "بلامانع" است؛ همچنین خروج خودرو با پلاک های بومی از شهرهای گروه قرمز و نارنجی نیز ممنوع است.

وی  درباره وضعیت  محدودیت های تردد  شبانه خاطرنشان کرد:  اجرای طرح  محدودیت‌های تردد شبانه از اول آذر ماه سال جاری کلید خورد و همچنان ادامه دارد ،  طرح  محدودیت‌های تردد شبانه از  ساعت ۲۱ تا ۳ بامداد کماکان در تمامی شهرهای اعم از گروه قرمز، نارنجی، زرد و آبی ادامه خواهد داشت.

ممنوعیت تردد شبانه فقط در معابر شهری

این مقام ارشد انتظامی توضیح داد: محدودیت های تردد شبانه (از ساعت 21 تا سه بامداد) فقط داخل شهرهای قرمز، نارنجی، زرد و آبی اعمال می‌شود، ممنوعیت تردد شبانه فقط مربوط به معابر شهری است.

سردار حسینی تاکید کرد: تردد شبانه (ساعت 21 تا سه بامداد) در جاده‌ها ممنوعیت ندارد و شامل جریمه نیست.

وی  گفت: تردد به 40 شهر کشور (9 شهر قرمز و 31 شهر نارنجی) همراه با محدودیت برقرار است؛ خودروهای با پلاک غیربومی اجازه ورود به این شهرها و خودروهای پلاک بومی نیز اجازه خروج از این 40 شهر را ندارد.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha