کد خبر: ترامپ-چرا-دکتر-فاوسی-از-من-محبوب‌تر-اس
۸ مرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۴۳
ترامپ: چرا دکتر فاوسی از من محبوب‌تر است؟
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری سلامت به نقل از Yahoo، پرزیدنت ترامپ روز سه شنبه از یک جلسه مطبوعاتی کاخ سفید استفاده کرد تا با صدای بلند بپرسد که چرا کمتر از دکتر فاوسی عضو برجسته کارگروه کاخ سفید محبوب است. هیچ کس از من خوشش نمی‌آید. رئیس جمهور در لحظه‌ای نادر از تأمل گفت. این فقط بخاطر شخصیت من است، همه چیز بخاطر شخصیت من است. تاسف او در همان روزی پدید آمد که آمریکا از معیار شدید 150 هزار کشته بر اثر این همه‌گیری پیشی گرفت.

ترامپ: فاوسی برای ما کار می‌کند

ترامپ درباره فاوسی گفت: به یاد داشته باشید، او برای این دولت کار می‌کند. او با ما همکاری می‌کند. ما می‌توانیم افراد دیگری را بدست آوریم. ما می‌توانیم با شخص دیگری کار کنیم. لازم نیست که دکتر فاوسی باشد. ترامپ مدت‌ها است که با دکتر فاوسی که مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی در موسسه ملی بهداشت است، در تضاد است. ترامپ ششمین رئیس جمهوری است که دکتر فاوسی به او خدمت می‌کند. و گرچه وی در حفاظت از حوزه خود مهارت دارد، اما اخیراً مجبور شده است به یک موقعیت سیاسی بپردازد که در آن علم و تخصص با ظن عمیق پر شده است.

دکتر فاوسی چهره‌ای بسیار محبوب تر از ترامپ!

ترامپ روز سه شنبه درباره دکتر فاوسی گفت: او این رتبه عالی را کسب کرده است. بنابراین چرا من رتبه بندی بالایی در رابطه با ویروس ندارم؟ رتبه تأیید ترامپ از آن‌چه منتقدان آن را یک برخورد غیرمجاز و بی‌احتیاط از این بیماری توصیف کرده‌اند، رنج می‌برد. این امتیاز تصویب اکنون در حدود 40 درصد است، رقم بسیار خطرناکی برای رئیس جمهوری که به دنبال انتخاب مجدد است. در عوض، فاوسی یک مقام منتخب نیست، اما ارزیابی‌های صریح وی از بیماری همه‌گیر، ارائه شده با لهجه قوی بروکلین، او را به وفاداری عمومی جلب کرده است. در یک نظرسنجی در ماه آوریل مشخص شد که 76 درصد آمریکایی‌ها به اطلاعاتی که از دکتر فاوسی دریافت کرده‌اند اعتماد دارند. وی بارها و بارها از آمریكایی‌ها خواسته است كه اقدامات دوردست اجتماعی را انجام دهند، ماسك بپوشند و کروناویروس را به عنوان یك تهدید جدی در نظر بگیرند.
  • ترامپ همچنین اخیراً چنین اقداماتی را فقط با اکراه تأیید کرده است.
با این وجود، وی ظاهراً هیچ تفاوتی بین مواضع خود و مواضع  دکتر فاوسی نمی‌بیند. آن را کنجکاوانه در جلسه توجیهی روز سه شنبه توصیف می‌کند که آمریکایی‌ها ایمونولوژیست حامل و دکتر دبورا بیرکس، یکی دیگر از اعضای گروه وظیفه را به عنوان فرمانده ارشد خود ترجیح می‌دهند.

ترامپ در برابر اعمال او چه کرد؟

ترامپ به سادگی می‌توانست دکتر فاوسی را از کارگروه کاخ سفید خارج کند، اما او تاکنون از این کار خودداری کرده است. به جای آن، او را از طریق یک سری از پخش‌های عمومی از شروع دوباره ورزش‌های حرفه‌ای گرفته تا استفاده از داروی جنجالی هیدروکسی کلروکین و همچنین یک داروی مالاریا که برخی از هواداران رئیس جمهور از آن استفاده می‌کنند می‌تواند کروناویروس را از بین ببرد، تضعیف کرده است. دکتر فاوسی و ترامپ عصر روز دوشنبه، ترامپ در توییتر خود پیامی را برای 80 میلیون پیروان خود در توئیتر منتشر کرد و ادعا کرد که فاوسی  در مورد کارایی هیدروکسی کلروکین و سایر موارد مرتبط با ویروس مردم را گمراه کرده است. صبح روز بعد، فاوسی در صبح بخیر آمریكا ظاهر شد، نمایشی كه در طی آن او هیدروكسی كلروكین را بدون اثر توصیف كرد. این سؤالی در مورد هیدروکسی کلروکین بود که ترامپ را به بحث درمورد دکتر فاوسی سوق داد و اصرار داشت که این دو مرد به حفظ رابطه خوب ادامه دادند. حرکت روز سه شنبه ترامپ نشانه تلاش مداوم او برای نشان دادن خود است که وی در حال کنترل است زیرا کروناویروس همچنان به ویرانی بخش‌های زیادی از کشور ادامه می‌دهد.

دکتری که ترامپ سخنان او را در توییتر منتشر کرد!

به ویژه، ترامپ به دلیل سؤالی از كیتلان کالینز، خبرنگار CNN در مورد ویدئویی كه ترامپ  به اشتراک گذاشته بود و آن‌كه توسط توییتر متعاقباً حذف شد، ناراحت شد. در آن ویدیو یك پزشك هیوستون ادعاهای دروغین درباره علائم كروناویروس می‌كند و می‌گوید ماسک پوشیدن هیچ اثری ندارد. کالینز: آقای رئیس جمهور، زنی که شما در آن ویدئو گفتید یک پزشک عالی است و دیشب شما آنرا ریتوئیت کردید گفت که ماسک‌ها مؤثر نیستند و درمانی برای COVID-19 وجود دارد، که  درباره هر دو کارشناسان بهداشت می‌گویند درست نیست. وی همچنین فیلم‌هایی ساخته است كه می‌گویند پزشكان با استفاده از DNA از بیگانگان (آدم فضایی‌ها) دارو تهیه می‌كنند و در تلاشند كه واكسنی ایجاد كنند تا شما را از مذهبی شدن مصون نگه دارند. ترامپ حرف او را قطع كرد و گفت كه وی پزشك را در تلویزیون دیده است و فهمید كه وی بسیار توانمند است. ترامپ گفت: من فکر می‌کردم که صدای او، صدای مهمی است، اما من چیزی در مورد او نمی دانم. سپس از اتاق توجیهی بیرون رفت.  

مترجم: سید محمد معین حبیبی پاسدار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha