کد خبر: ترامپ-همچنان-حاضر-به-پذیرش-شکست-در-انتخ
۲۵ آبان ۱۳۹۹، ۱۰:۵۵

به نقل گزارش گروه بین الملل خبرگزاری سلامت به نقل از العالم، یکشنبه و یک روز پس از آن که ده‌ها هزار نفر از هواداران دونالد ترامپ به خیابان‌های واشینگتن آمدند تا ادعا‌های نادرست وی را درباره بروز تقلب در انتخابات انعکاس دهند، فرایند انتقال به تیم جو بایدن همچنان با اشکال مواجه است.

بایدن -- معاون اسبق رئیس‌جمهور از حزب دموکرات و پیروز انتخابات 3 نوامبر (13 آبان) -- روزهای اخیر را به مشورت با مشاورانش درباره انتخاب اعضای کابینه جدید، دریافت تماس‌های تبریک از رهبران جهان و تبیین سیاست‌هایش پس از مراسم تحلیف در 20 ژانویه سال آینده (چهارشنبه 1 بهمن) و حضور در کاخ سفید سپری کرده است. انتظار می‌رود بایدن امروز را نیز به گفت‌وگو با مشاورانش سپری کند.

در این اثنا، ترامپِ جمهوری‌خواه همچنان از پذیرش شکست امتناع می‌کند و به تکرار ادعا‌های نادرستش درباره بروز تقلب در انتخابات ادامه می‌دهد؛ موضوعی که فرایند عادی آماده‌سازی دولت برای حضور یک تیم و کابینه جدید را با اختلال مواجه کرده است.

کمپین او شکایت‌های ناموفقی را برای ابطال نتیجه انتخابات در ایالت‌های مختلف به دادگاه برده است و کارشناسان حقوقی معتقدند این دعاوی حقوقی برای تغییر نتیجه انتخابات 3 نوامبر از بخت بسیار اندکی برخوردارند. مقامات برگزارکننده انتخابات از هر دو حزب نیز می‌گویند مدارکی برای اثبات بروز اشکالات عمده در انتخابات در دست نیست.

بایدن در مجموع 306 رأی الکترال را به خود اختصاص داده است درحالی‌که کسب 270 رأی الکترال نیز تضمین‌کننده پیروزی در انتخابات است. ترامپ نیز در سال 2016، 306 رأی الکترال به دست آورد و هیلاری کلینتون را شکست داد. او در آن زمان این اتفاق را یک «پیروزی بزرگ» نامید درحالی‌که کلینتون آرای مردمی بیشتری کسب کرده بود. بایدن نیز در شرایطی که هنوز شمارش آرا در چندین ایالت ادامه دارد، تا کنون بیش از 5.5 میلیون رأی مردمی (معادل 3.6 درصد) بیشتر را به دست آورده است.

به گفته دستیاران ترامپ، او که بخت خود را برای بازگرداندن نتیجه انتخابات تقریباً از دست‌رفته می‌بیند، با مشاورانش موضوع راه‌اندازی رسانه‌های جدید را برای تداوم حضور در میان هوادارانش پیش از انتخابات سال 2024 مطرح کرده است.

ایالت‌ها در حال پشت سر گذاشتن فرایند تأیید نتایج انتخابات هستند. مجمع گزینندگان (الکترال کالج) نیز برای رأی‌گیری درباره رئیس‌جمهور جدید روز 14 دسامبر (دوشنبه 24 آذر) تشکیل جلسه خواهد داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha