کد خبر: ترامپ-می‌گوید-ممکن-است-فاوچی-را-کمی-پس
۱۳ آبان ۱۳۹۹، ۱۸:۰۷
ترامپ می‌گوید ممکن است فاوچی را کمی پس از انتخابات اخراج کند!
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری سلامت به نقل از Yahoo، رئیس جمهور ترامپ در یک راهپیمایی یکشنبه شب به جمعیت گفت که قصد دارد دکتر آنتونی فاوچی متخصص بیماری‌های عفونی را کمی بعد از انتخابات اخراج کند. ترامپ در آخرین رویداد آخر هفته مبارزات انتخاباتی خود را در Opa-Locka ، Fla برگزار کرد. ترامپ گفت: تنها کاری که آن‌ها می‌خواهند انجام دهند، شما اخبار را روشن می‌كنید، COVID COVID COVID COVID، ما می‌خواهیم در مورد COVID صحبت کنیم و سپس آنچه اتفاق می‌افتد این است: 4 نوامبر، شما زیاد در مورد آن نمی‌شنوید. زیاد در مورد آن نخواهید شنید. جمعیت مملو از شعار Fire Fauci (فاوچی را اخراج کن) را با اشاره به رئیس دیرینه موسسه ملی آلرژی و بیماری‎‌های عفونی آغاز کردند. ترامپ پس از گرفتن شعار، گفت: به کسی نگویید، اما بگذارید کمی بعد از انتخابات صبر کنم. من از مشاوره قدردانی می‌کنم او خیلی اشتباه کرده است هرچند او مرد خوبی است، در بسیاری از موارد اشتباه کرده است. ترامپ فاقد قدرت اخراج مستقیم فاوسی است اما می‌تواند منصوبان سیاسی خود را به این امر دستور دهد. ترامپ همچنین در ماه اکتبر دستور اجرایی را امضا کرد که هدف آن سلب امنیت شغلی از کارمندان ارشد دولت مانند فاوسی بود. مشخص نیست که این سفارش چه تاثیری در آینده فاوسی دارد.

ترامپ بر علیه فاوچی و کروناویروس در برابر آمریکا

ایالات متحده روز شنبه با نزدیک به 100000 مورد مثبت جدید، یک رکورد جدید در مورد COVID-19 ثبت کرد. تعدادی از ایالات شاهد سوابق موارد جدید، مرگ و میر و بستری شدن در بیمارستان هستند زیرا کارشناسان هشدار می‌دهند اوضاع بدتر خواهد شد. فاوچی یکی از آن کارشناسانی است که زنگ خطر را به صدا درآورده است، فاوسی است که در مصاحبه روز جمعه با واشنگتن پست گفت ایالات متحده در معرض صدمات زیادی قرار دارد. این با پیش بینی‌های خوش بینانه ترامپ درباره ویروس در تضاد است. در بیانیه‌ای سوزناک در روز یکشنبه، کاخ سفید فاوچی را به بازی در سیاست بسیار نزدیک به روز انتخابات متهم کرد. ترامپ همانطور که از زمان ابتلا به همه گیری شروع به آن کرده است، در تجمعات روزانه مبارزات انتخاباتی خود ویروس را کم اهمیت جلوه داده است. او مرتباً اصرار دارد كه كشور در وضعیت خوبی قرار دارد و اقدامات قرطینه توسط فرمانداران دموكرات به منظور صدمه زدن به شانس انتخاب مجدد وی است و این قرطینه‌ها به محض پایان انتخابات روز سه شنبه پایان می‌یابد.

ترامپ همچنان بر اخراج او اصرار دارد!

هفته‌هاست که ترامپ علناً به فاوچی حمله می‌کند. آنتونی به 60 دقیقه گفت که به دلیل تهدید به مرگ از عوامل فدرال محافظت می‌شود. در تماس با کارمندان ستاد انتخاباتی در ماه اکتبر، ترامپ گفت: مردم از COVID خسته شده‌اند. من این تجمعات عظیم را دارم. مردم می‌گویند‌،هرچه که باشد. فقط ما را تنها بگذار. آنها از آن خسته شده‌اند. مردم از شنیدن فاوچی و همه این احمق‌ها خسته شده‌اند. آنتونی فاوچی ترامپ افزود: هر بار که او به تلویزیون می‌رود، همیشه یک بمب و فاجعه وجود دارد، اما اگر او را اخراج کنید، بمبی بزرگ‌تر وجود دارد. این پسر یک فاجعه است. حدود یک هفته قبل، فاوچی از مبارزات انتخاباتی ترامپ خواسته بود تبلیغاتی را که در آن سخنانش از متن خارج شده بود حذف کند تا به نظر برسد که پاسخ کروناویروس در کاخ سفید است. فاوسی به آگهی دیلی بیست گفت: در واقع، با انجام این کار بر خلاف میل من، آن‌ها مرا آزار می‌دهند. از آنجا که تبلیغاتی مربوط به گرفتن رای است، ممکن است آزار و اذیت آن‌ها علیه من نتیجه خلاف برخی از رای دهندگان را داشته باشد.  

مترجم: سید محمد معین حبیبی پاسدار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha