کد خبر: ترامپ-من-از-اتهامات-جدید-روسیه-و-طالبان
۹ تیر ۱۳۹۹، ۱۴:۱۲
ترامپ: من از اتهامات جدید روسیه و طالبان کاملاً بی‌خبرم!
 به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری سلامت به نقل از Yahoo، ترامپ تکذیب می‌کند که وی درباره اطلاعات به دست آمده از همکاری روسیه و طالبان با خبر شده است.

انکار اطلاعات دریافت شده از کاخ سفید توسط ترامپ

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریكا روز یکشنبه دریافت اطلاعاتی مبنی بر اینكه روسیه نشان می‌دهد به خاطر كشته شدن سربازان آمریكایی در افغانستان، به ستیزه جویان وابسته به طالبان هدایای ارزنده‌ای داده است، را انكار كرد. گزارش نیویورک تایمز سؤالات جدیدی را درباره عدم تمایل ترامپ از رویارویی روسیه با طالبان به وجود می‌آورد که نشان دهنده یک چالش جدی برای امنیت ملی است. وی نوشت: هیچ کس به من، VV Pence یا رئیس ستاد MarkMeadows درمورد حملات به اصطلاح به سربازان ما در افغانستان توسط روس‌ها، اطلاعاتی نداد و یا به من نگفت. همه آن را انکار می‌کنند و حملات زیادی به ما نشده است. هیچ کس نسبت به دولت ترامپ سختگیرانه تر از روسیه نیست.

درک اقدامات روسیه توسط ترامپ؟

روزنامه تایمز با استناد به مقامات ناشناس گفت: ترامپ در ماه مارس درباره یافته های اطلاعاتی آمریكا توجیه شد اما تصمیم نگرفته است كه چگونه پاسخ دهد. براساس این گزارش، اطلاعات آمریكایی به این نتیجه رسیده‌اند كه یك واحد اطلاعاتی نظامی روس پاداش‌هایی را به شبه نظامیان وابسته به طالبان برای كشتن نیروهای ائتلاف به رهبری ایالات متحده در افغانستان، پیشنهاد كرده است. ظاهراً این پاداش انگیزه‌هایی برای هدف قرار دادن نیروهای آمریکایی بود زیرا ترامپ در تلاش است نیروهای خود را از کشور درگیر جنگ خارج کند و طولانی‌ترین جنگ آمریکا را پایان دهد. ترامپ و انکار اطلاعات در حالی که ترامپ مخالف گزارش تایمز بود، نه او و نه دیگر مقامات ارشد دولت نتیجه‌گیری اطلاعاتی اساسی در مورد فعالیت‌های روسیه را انکار نکردند. جان بولتو ، مشاور سابق امنیت ملی ترامپ، گفت اگر واقعاً روسیه برای كشته شدن سربازان آمریكایی هزینه‌ای پرداخت می‌كرد، این مسئله بسیار جدی است. بولتون در سخنانی در مورد ملاقات با مطبوعات NBC گفت: برای من به نظر می‌رسد فقط یک روز دیگر در دفتر در کاخ سفید ترامپ است. نماینده عالی مجلس دموکرات، نانسی پلوسی، ترامپ را متهم کرد که به دنبال نادیده گرفتن هرگونه اتهام علیه روسیه است. وی در مورد این هفته ABC گفت: این كاملاً ظالمانه است.

این کار ترامپ بسیار ظالمانه است!

شما تصور می‌كنید كه دقایقی كه رئیس جمهور از آن چیزی شنید، می‌خواست به جای انكار اینكه او هر چیزی را می‌دانست، اطلاعات بیشتری بداند.

طالبان این گزارش را تکذیب کرده و مجدداً اظهار داشتند که آن‌ها به توافق نامه‌ای که در ماه فوریه با واشنگتن منعقد شده است، تعهد داشته که راه را برای عقب نشینی همه نیروهای خارجی از افغانستان تا سال آینده هموار می‌کند. شبه نظامیان همچنین گفتند مواد منفجره خانگی بیشتر تلفات نیروهای آمریکایی را به خود اختصاص داده است. طالبان در بیانیه صادر شده در کابل گفت: جهاد 19 ساله امارت اسلامی مدیون نیکوکاری هیچ ارگان اطلاعاتی یا کشور خارجی نیست. این گروه، به اعتقاد گسترده‌ای، سال‌ها پشتیبانی از اطلاعات پاکستان دریافت کرده است، همچنین اتهامات قبلی آمریکا را مبنی بر اینکه روسیه به آن‌ها اسلحه داده بود، تکذیب کرد. روسیه همچنین با ارسال توئیت در مورد این سفارتخانه در واشنگتن مبنی بر اتهامات بی‌اساس و ناشناس در داستان تایمز در سفارتخانه‌های خود در واشنگتن و لندن تهدیدهای مستقیمی را برای زندگی کارمندان ایجاد کرده است.

روسیه دارای تاریخی نه چندان جالب در افغانستان

اتحاد جماهیر شوروی سابق در سال‌های پایانی خود در جنگ ویرانگرانه علیه چریک‌های اسلامگرا، مورد حمایت واشنگتن قرار گرفت. تایمز اعلام کرده است که تئوری‌های مختلفی  مبنی بر اینکه چرا روسیه حملات طالبان را پشتیبانی خواهد کرد، از جمله تمایل به حفظ واشنگتن در جنگ وجود دارد. در این گزارش آمده است که روسیه همچنین ممکن است به دنبال انتقام از کشته شدن مزدوران روسی در سوریه باشد ، جایی که مسکو از رئیس جمهور بشار اسد حمایت می‌کند.

و اما در پایان...

براساس این روزنامه، عملیات طالبان توسط واحد 29155، بازوی آژانس اطلاعاتی ارتش روسیه GRU انجام شده است، که در حوادث بی‌شمار بین المللی از جمله  سلاح‌های شیمیایی 2018 در انگلیس مقصر شناخته شده است.

مترجم: سید محمد معین حبیبی پاسدار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha