کد خبر: ترامپ-مخالفانش-را-تروریست-های-ایالات-م
۵ مرداد ۱۳۹۹، ۱۵:۳۳
ترامپ مخالفانش را تروریست های آمریکا می‌نامد!
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری سلامت به نقل از CNN، مأمورین امنیتی به‌شدت مسلح و ناشناخته که استتار کرده‌اند، معترضین ضد نژادپرستی را که ترامپ از آن‌ها به عنوان تروریست یاد می‌کند، در خیابان‌های پورتلند به داخل ماشین‌های بدون نشان، بدون هیچ توجیه واضحی می‌برند. آنها صحنه هایی هستند که ممکن است انتظار داشته باشید در کشورهای استبدادی و نه در آمریکا ببینید. معلوم است که در میان سرگردانی افسران شبه نظامی که نشان نداشتند بسیاری از وزارت امنیت میهن (Homeland Security) بودند که پس از 11 سپتامبر در درجه اول برای مقابله با تروریسم تأسیس شدند. رئیس جمهور آمریكا دونالد ترامپ بارها از معترضین ضد نژادپرستی در این كشور به عنوان "تروریست" یاد كرده است. وعده وی مبنی بر افزایش واحدهای شبه نظامی خود از پورتلند به دیگر شهرهای تحت كنترل دموكرات در هفته‌های آینده نشان می‌دهد كه او  به سرکوب‌گری تمایل دارد.

 اما واقعا تروریست چه کسی است؟

قوانین ضد ترور در بسیاری از نقاط جهان مشکل ساز بوده است و مسائل اغلب ناشی از این واقعیت است که هیچ تعریف بین‌المللی توافق شده‌ای درباره معنی تروریست وجود ندارد.

قمار ترامپ قبل از انتخابات

ترامپ قول داده است كه رویكرد پورتلند را مورد انتقاد قرار دهد و روز پنجشنبه در مصاحبه‌ای با فاكس نیوز گفت كه می‌تواند تقریباً 75،000 نماینده فدرال را به شهرهای دیگر آمریكا اعزام كند، در آنچه او آن را  عملیات افسانه‌ای نامیده است. مخالفان ترامپ تروریست هستند؟ او استدلال می‌کند که این شهرها  همه با شهردارانی که دمکرات هستند اداره می‌شوند که به ویژه با ادامه اعتراضات ضد نژادی، توسط مجرمان غلبه شده است. وی از رهبران محلی و پلیس انتقاد كرده است كه نتوانسته‌اند خط مشی سختی را برای جرم به دست آورند. اما منتقدان وی می‌گویند Operation Legend زمینه انتخاب مجدد آشکار توسط ترامپ برای معرفی خود به عنوان رئیس جمهور قانون و مقررات کشور پیش از رأی گیری در ماه نوامبر است، که می‌خواهد رقیب دموکراتیک خود، جو بایدن را به عنوان ضد پلیس نشان دهد.  

مترجم: سید محمد معین حبیبی پاسدار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha