کد خبر: ترامپ-قول-داده-300-میلیون-ماسک-n95-تا-ماه-سپت
۹ مهر ۱۳۹۹، ۱۷:۳۸
ترامپ قول داده 300 میلیون ماسک N95 تا ماه سپتامبر بدهد!
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری سلامت به نقل از Yahoo، بر اساس اسناد داخلی بررسی شده توسط یاهو نیوز، دولت ترامپ از هدف خود برای داشتن 300 میلیون ماسک N95 به موقع برای فصل آنفولانزا فاصله دارد. در چند ماه گذشته میزان عرضه ماسک‌های N95 بسیار افزایش یافته است، اما در کمتر از یک سوم سطح وعده داده شده است. ماسک‌های N95 بهتر از ماسک‌های صورت عادی یا جراحی از پوشندگان در برابر کروناویروس محافظت می‌کنند. این نام به توانایی آن‌ها در فیلتر کردن 95 درصد یا بجز کوچکترین ذرات اشاره دارد. این ماسک‌ها برای افراد در محیط‌های پزشکی و مشاغل خط مقدم بسیار مهم هستند. بر اساس سند توجیهی مورخ 25 سپتامبر و ارسال شده برای مقامات ارشد وزارت بهداشت و خدمات انسانی، دولت در حال حاضر 87.6 میلیون ماسک N95 در دسترس دارد که بسیار کمتر از 300 میلیون تعداد وعده داده شده چند ماه پیش است. دولت همچنین 49 میلیون ماسک KN95 را که دارای گواهینامه چین هستند، ذخیره کرده و این ماسک‌ها به طور بالقوه قابل اطمینان نیستند. مطالعه اخیر KN95 های وارد شده به ایالات متحده نشان داد که 70 درصد ماسک‌ها از استانداردهای لازم فیلتراسیون برخوردار نیستند. از طرف دیگر، ماسک‌های N95 توسط موسسه ملی ایمنی و بهداشت شغلی ایالات متحده تأیید می‌شوند. در ماه آوریل، در میان کمبود N95، در حالی که ایالات متحده تولید داخلی را افزایش می‌دهد، سازمان غذا و دارو مجوز اضطراری نسخه مجاز چین را صادر کرد.

سخنگوی وزارت بهداشت و خدمات انسانی: دولت ترامپ ماسک N95 کافی دارد

سخنگوی وزارت بهداشت و خدمات انسانی از تلاش دولت ترامپ برای ذخیره مقادیر کافی ماسک صورت دفاع کرد و گفت: برای اطمینان از در دسترس بودن تجهیزات برای کارکنان مراقبت‌‎های بهداشتی ایالات متحده، با سرعت، آگاهانه و تعیین شده حرکت کرده است.   ماسک N95 سخنگوی گفت، در تشخیص رقابت شدید بین ایالت‌های جداگانه برای تجهیزات محافظت شخصی و همچنین بین ایالت‌ها و دولت فدرال، این بخش مراقبت می‌کند تا زنجیره تأمین تجاری را مختل نکند. کمبود ماسک صورت در سطح فدرال و ایالت می‌تواند مشکلاتی را در ماه‌های آینده ایجاد کند، زیرا کروناویروس و فصل آنفلوانزا به طور بالقوه می‌تواند منجر به هجوم به بیمارستان‌ها در پاییز و زمستان شود. ایالات دقیقاً برای این سناریو آماده شده‌اند، که ممکن است با بازگشایی برنامه‌هایی که به پیشرفت خود ادامه می‌دهند، تشدید شود. در زمستان سال 2020، هنگام ورود بیماری همه‌گیر کروناویروس به ایالات متحده، 13 میلیون ماسک N95 در صندوق‌های فدرال وجود داشت.

300 میلیون ماسکی که هنوز تولید نشده است!

در یک تماس مطبوعاتی با خبرنگاران در 14 ماه مه، یک مقام دولت با اعتماد به نفس درباره ماسک‌های N95 گفت: ما آرزو داریم که در نهایت یک میلیارد از آن را داشته باشیم. وی به سرعت تصدیق كرد كه دولت فدرال حتی نزدیک این رقم هم نبوده است. این مقام ارشد دولت گفت: پیش بینی می‌کنیم تا پاییز 300 میلیون ماسک داشته باشیم. بنابراین شما می‎‌توانید محاسبات را انجام دهید: 13 میلیون تا 300 میلیون. کاخ سفید از اظهار نظر در مورد آخرین تعداد موجودی خودداری کرد. نظرسنجی انجام شده در اوایل ماه جاری نشان داد که 38 درصد پرستاران می‌گویند در محل کار آن‌ها ماسک N95 کمی وجود دارد یا اصلاً این ماسک وجود ندارد. این کمبود تا حدی ادامه دارد زیرا تولیدکنندگان در ایالات متحده توانایی تولید انواع پارچه‌های ذوب شده مورد نیاز برای تولید ماسک‌های N95 را ندارند. دولت ترامپ به جای استفاده از اختیارات اجباری قانون تولید دفاع، که اجازه می دهد صنعت خصوصی به خاطر امنیت ملی کنترل شود، تلاش کرده است تا تولیدکنندگان را برای کمک به رفع کمبودهای عرضه هماهنگ کند. آن‌ها پاسخ داده‌اند، اما کافی نبوده است. این یعنی همچنان تعداد ماسک کمی در ایالات متحده وجود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha