کد خبر: ترامپ-در-آینده-چه-می‌کند؟
۱۸ آبان ۱۳۹۹، ۱۰:۳۰

به گزارش  گروه بین الملل خبرگزاری سلامت به نقل از  العالم ، زمانی که شبکه‌های تلویزیونی و خبرگزاری‌ها از شکست دونالد ترامپ در برابر جو بایدن خبر می‌دادند، رئیس‌جمهور ایالات متحده در حال گلف بازی کردن بود. حالا اگر ترامپ از گلف لذت می‌برد، به زودی برای غرق شدن در آن زمان بیشتری هم در اختیار خواهد داشت.

اما اگر درباره ترامپ یک نکته در قیاس با سایر مسائل شاخص‌تر باشد، آن نکته چیزی نیست جز لذت او از قرار گرفتن در برابر انظار عمومی و غرق شدن در موج شهرت. به همین دلیل، کمتر کسی انتظار دارد که او مانند سایر رؤسای جمهور پس از پایان دوره‌اش به سراغ یک زندگی آرام برود، خاطراتش را بنویسد و گاهی هم در رخدادهای خیرخواهانه شرکت کند.

او کلیدهای کاخ سفید را از دست می‌دهد، اما همچنان می‌تواند از نام کاربری و رمز عبورش برای ورود به توییتر استفاده کند؛ جایی که می‌تواند با انگشتان نا‌آرامش همچنان بر حزب جمهوری‌خواه و هوادارانش فرمانروایی کند.

برخی از متحدان ترامپ از طرح او برای رقابت در انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 سخن می‌گویند. در تاریخ آمریکا تا کنون فقط یک رئیس‌جمهور (گروور کلیولند) در 2 دوره غیر پیوسته به کاخ سفید راه یافته است. او پس از آن که در سال 1888 شکست خورد، در سال 1892 برای دومین بار به کاخ سفید راه یافت.

متحدان ترامپ می‌گویند او شاید 74 ساله باشد، اما یک «74 ساله‌ی پر انرژی» است.

شبکه تلویزیونی ترامپ؟

ترامپِ هتلدارِ ستاره تلویزیونی که تا کنون 3 بار ازدواج کرده است، این موضوع را مخفی نمی‌کند که دوست دارد به روزهای آرام پیش از حضور در کاخ سفیدش باز گردد. او در آخرین کمپین انتخاباتی خود در میشیگان در این خصوص گفت: «زندگی خوبی داشتم. بهترین زندگی را داشتم.» اما بزرگترین عامل تأمین‌کننده هزینه هنگفت این زندگی، نام خودش است: ترامپ.

ترامپ در نخستین دهه قرن جدید و پس از پشت سر گذاشتن چندین ورشکستگی، تصویر خود را در اذهان مردم با حضور در برنامه‌های تلویزیونی به عنوان مجری بازسازی کرد. اما او که حالا از شبکه فاکس نیوز ابراز نارضایتی می‌کند و دیگر آن را در خدمت اهداف راست‌گرایانه خودش نمی‌داند، به علاقه‌اش برای تأسیس یک شبکه تلویزیونی با محوریت خودش اشاره کرده است. او یک بار در این خصوص در توییتی نوشت: «بینندگان حالا به یک جایگزین نیاز دارند. من هم!» و هیچ کس انکار نمی‌کند که او در حرافی و وراجی سرآمد است.

او در گردهمایی‌های انتخاباتی پرشمار، هوادارانش را با گفتن جک، مطرح کردن تئوری‌های توطئه و اصرار بر تکرار مسائل پیش پا افتاده -- مانند فشار کمِ آب در سرویس‌های بهداشتی -- مسحور می‌کرد. پس از این ظرفیت برخوردار است که هوادارانش را به حمایت از شبکه تلویزیونی ترامپ ترغیب کند.

زندان، یا یک مسافرت زمینی؟

البته یک سناریوی محتمل، درگیری جدی او با معضلات قضایی است. دادستان‌ها در نیویورک همین حالا مشغول بررسی پرداخت پول و حق‌السکوت او به یک بازیگر فیلم‌های غیر اخلاقی، معاملات تجاری مشکوک و پیچیده و حساب‌رسی‌های مرموز و مشکوکش هستند. پای اتهامات جنسی قدیمی و رفتارهای غیر اخلاقی هم در میان است.

ترامپ در قامت رئیس‌جمهور در برابر بخش بزرگی از این پیگردهای قضایی مصون بود. حالا گروهی معتقدند ممکن است او از حق اعطای عفو رئیس‌جمهور برای تبرئه خودش و مبرا شدن از این اتهامات استفاده کند.

تا کنون 8 فرد نزدیک به ترامپ، از جمله مدیران کمپین، وکیل و مشاور امنیت ملی، به دلیل ارتکاب جرایم مختلف متهم و یا به زندان محکوم شده اند. یکی از این اتهامات، ارتباطات مشکوک با روسیه در اثنای انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 است.

البته در این میان ممکن است ترامپ قید همه چیز را بزند. هر اندازه هم که غیر محتمل به نظر برسد، او اشارات مبهمی به این سناریو داشته است.

ترامپ در ماه ژوئن سال گذشته در کاخ سفید درباره احتمال آغاز یک سفر زمینی در خودروی لوکسش با همسرش -- ملانیای مدل -- صحبت کرده بود. در میانه یک کمپین انتخاباتی در پنسیلوانیا هم سخنرانی‌اش را متوقف کرد تا کامیون‌های پارک‌شده را تحسین کند. او گفت: «چه کامیون‌های زیبایی! فکر می‌کنید بتوانم به درون یکی از آنها بپرم و آن را برانم؟ عاشق انجام چنین کاری هستم. دوست دارم بروم و از شر همه چیزِ اینجا خلاص شوم!»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha