کد خبر: ترامپ-درباره-واکسن-19-covid-من-بهتر-از-رئیس-cdc-م
۲۷ شهریور ۱۳۹۹، ۱۱:۴۹
ترامپ درباره واکسن 19-COVID: من بهتر از رئیس CDC می‌دانم!
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری سلامت به نقل از Yahoo، پرزیدنت ترامپ روز چهارشنبه درباره شهادت رابرت ردفیلد، مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC)، در كنگره مبنی بر اینكه واكسن کروناویروس تا ماه دوم یا سوم سال آینده آماده نخواهد بود، گفت: ردفیلد سوالات را اشتباه برداشت کرده است. ترامپ روز چهارشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی کاخ سفید با اشاره به جدول زمانی ردفیلد برای واکسن گفت: من فکر می‌کنم که او اشتباه کرد. این فقط اطلاعات نادرستی است و من با او تماس گرفتم و او این را به من نگفت و من فکر می‌کنم که پیام ممکن است اشتباه برداشت شود، شاید نادرست گفته شود.

وعده‌های توخالی رئیس جمهور آمریکا

ترامپ بارها وعده داده است که واکسن یا در ماه اکتبر یا نوامبر آماده توزیع خواهد شد. واکسن-19-covid ردفیلد شهادت داد که در حالی که آزمایشات واکسن می‌توانست تا نوامبر یا دسامبر به پایان برسد، چالش تولید و توزیع زیاد که باقی مانده است به این معنی است که اکثر آمریکایی‌ها قادر به دریافت آن برای چندین ماه نیستند. ترامپ گفت: نه، ما آماده هستیم که بلافاصله با اعلام واکسن، واکسن را پخش کنیم. او ادامه داد: فکر نمی‌کنم منظور او این باشد. فکر نمی‌کنم او وقتی این حرف را زد (حواسش جمع بود)، من معتقدم که او گیج شده بود. ترامپ گفت، من فکر می‌کنم او اشتباه کرده است. او فقط اشتباه کرد.

حرف‌های ترامپ کاملا با متخصصان متناقض است!

در همان جلسه توجیهی، اسکات اطلس، که به تازگی به عنوان مشاور به تیم کروناویروس تراکپ پیوسته است، ارزیابی زمان بندی واکسن را که نزدیک‌تر به ردفیلد بود، ارائه داد و گفت که حداکثر تا ژانویه گروه‌های پر خطر قادر به دریافت یک دوز واکسن هستند، اما 700 میلیون دوز دیگر تا پایان ماه اول سال آینده تکمیل نمی‌شود. روز چهارشنبه در شهادت قبل از سنا، ردفیلد گفت که وی فکر می‌کند واکسن در ابتدا زمانی بین نوامبر و دسامبر در دسترس خواهد بود، اما به سرعت برای توزیع گسترده آماده نخواهد شد. ردفیلد گفت ادامه داد: اگر از من سوال می‌کنید که چه زمانی قرار است واکسن کروناویروس در دسترس عموم مردم آمریکا قرار گیرد تا ما بتوانیم از مزایای واکسن برای بازگشت به زندگی عادی خود استفاده کنیم، من فکر می‌کنم احتمالاً اواخر سه ماهه دوم، سه ماهه سوم این اتفاق خواهد افتاد.

مدیر CDC در سنا

مدیر CDC همچنین برای تبادل با سناتور جک رید، D-R.I، با موضوع ماسک های صورت، خبرهای اصلی خود را منتشر کرد. رید پرسید چرا ترامپ استفاده از ماسک‌های صورت را برای کند کردن شیوع ویروس کرونا تبلیغ نمی‌کند. ترامپ-درباره-واکسن-19-covid و مدیر CDC ردفیلد جواب داد: من قصد ندارم به طور مستقیم در مورد رئیس جمهور اظهار نظر کنم. اما من قصد دارم به عنوان مدیر CDC اظهار نظر کنم که این ماسک‌های صورت قدرتمندترین ابزار بهداشت عمومی ما هستند و من همچنان از همه آمریکایی‌ها درخواست می‌کنم که از این ماسک‌های صورت استفاده کنند. اگر 6، 8، 10 و یا 12 هفته این کار را می کردیم، می‌توانستیم این همه‌گیری را کنترل کنیم. حتی ممکن است تا آنجا پیش بروم که بگویم این پوشش صورت بیش‌تر از زمانی که واکسن 19-COVID می‌خورم از من در برابر 19-COVID محافظت می‌کند زیرا ایمنی‌زایی ممکن است 70 درصد جواب‌گو باشد و در صورت عدم پاسخ ایمنی واکسن قصد ندارد از من محافظت کند. این ماسک صورت خواهد بود که جان من را نجات می‌دهد.

ترامپ: من بهتر از مدیر CDC می‌دانم!

ترامپ در کنفرانس مطبوعاتی خود ادعا کرد که او بهتر می‌داند. او ادامه داد: ماسک به هیچ وجه موثرتر از واکسن نیست و من در این باره با او تماس گرفتم. این دو موردی بود که من با او بحث کردم و من معتقدم که اگر از او بپرسید، او احتمالاً می‌گوید که او سوال را درک نکرده است. ردفیلد به وضوح سوالی را که مربوط به اظهارات ترامپ شب قبل در یک رویداد ABC Town-hall بود، درک کرد و درباره آن گفت افراد زیادی وجود دارند که فکر می‌کنند ماسک‎‌ها خوب نیستند. مدیر CDC تصمیم گرفت که مانند دو شاهد دیگر در جلسه دادرسی، معاون وزیر دریادار HHS، برت ژیرور و رابرت کادلک، معاون وزیر به آن پاسخ ندهد. اما پاسخ ردفیلد بدون ابهام بود. با مخالفت با توصیه‌های تقریباً هر متخصص بهداشت عمومی، ترامپ سپس تأثیر ماسک‌ها را زیر سوال برد: من می‌بینم که در رستوران‌ها افرادی با ماسک هستند و آن‌ها با ماسک خود بازی می‌کنند و آن را بر روی صورت دارند، انگشتان آن‌ها در ماسک خود است و سپس با بشقاب به دیگران خدمت می‌کنند (اشاره به پیش‌خدمتان رستوران‌ها). من فکر می‌کنم بسیاری از مشکلات درباره ماسک وجود دارد. نه، ماسک به اندازه واکسن مهم نیست، ماسک شاید به شما کمک کند.

چرا دونالد‌ترامپ مردم را به استفاده از ماسک تشویق نمی‌کند؟

از ترامپ همچنین پرسیده شد که چرا آمریکایی‌ها را به استفاده از ماسک تشویق نمی‌کند، آن هم با توجه به یافته‌های علمی که نشان می‌هند که می‌تواند انتقال COVID-19 را کاهش دهد. ماسک نزدن ترامپ ترامپ جواب داد: خوب ، من آزمایش شده‌ام و گاهی اوقات متعجب می‌شوم که کسی از آن استفاده می‌کند، مانند جو [بایدن]. جو در ماسک بسیار احساس امنیت می‌کند. نمی‌دان ، شاید او نمی‌خواهد چهره‌اش را فاش کند. من نمی‌دانم چه خبر است. او بسیار دور از مردم خواهد بود، تقریباً اصلا نزدیک آن‌ها نخواهد رفت. جو و دونالد رئیس جمهور همچنین اذعان کرد که حداقل یک کارمند کاخ سفید آزمایش COVID-19 مثبت در این هفته داشته است و گفت که اولین بار از پرونده جدید سه شنبه شب مطلع شد. ترامپ به تجمعات گسترده مبارزاتی خود برخلاف قوانین ایالتی که برای کاهش سرعت انتشار ویروسی که تاکنون بیش از 195000 (صد و نود و پنج هزار) آمریکایی را به کام مرگ کشانده است، ادامه داده است.

و او همچنان معتقد است ردفیلد اشتباه کرده است!

بایدن از ترامپ به دلیل عدم پیروی از توصیه‌های دانشمندان و متخصصان پزشکی انتقاد کرده است و خبرنگاران کاخ سفید از رئیس جمهور سوال کردند که آیا حرف دیگری متناقض با ردفیلد، نمونه دیگری از این موضوع است؟ من فکر می‌کنم او سوالات را اشتباه درک کرده است، اما من به شما می‌گویم. این نکته اساسی است: توزیع بسیار سریع انجام خواهد شد. او ممکن است این را نداند، شاید از این موضوع آگاهی نداشته باشد.  

مترجم: سید محمد معین حبیبی پاسدار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha