کد خبر: ترامپ-آزمایش-کروناویروس-من-مثبت-بود
۳ خرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۵۳
ترامپ: آزمایش کروناویروس من مثبت بود!

ترامپ: آزمایش من مثبت بوده است به سمت منفی، درست است؟ من امروز صبح کاملاً تست شدم و جواب آن مثبت بود، یعنی آزمایش من منفی بود.

به گزارش گروه بین‌الملل طبنا (خبرگزاری سلامت) به نقل از Yahoo، ترامپ روز پنجشنبه نتایج جدیدترین آزمایش کروناویروس خود را فاش کرد و به خبرنگاران گفت: آزمایش من به سوی منفی، مثبت بود. (نوعی بازی با کلمات که به معنی منفی بودن آزمایش است)

روش مضحک ترامپ برای گفتن نتیجه کروناویروس

ترامپ: آزمایش من به معنای دیگری بسیار مثبت بوده، بنابراین امروز صبح، بله، تست من مثبت بوده است به سمت منفی، درست است؟ من امروز صبح کاملاً تست شدم و جواب آن مثبت بود، یعنی  آزمایش من منفی بود. اما این یک روش برای گفتن آن است، مثبت به سمت منفی. ترامپ

مشکل ترامپ در گفتن نتایج آزمایش‌ها

ترامپ در گذشته با اصطلاحات پزشکی در مورد نتایج آزمایش مشکل داشت. نامه‌ای که پزشک شخصی وی در سال 2015 منتشر کرده است و دکتر بعداً گفت که توسط ترامپ به وی دیکته شده گفته است که معاینه بدنی اخیر وی فقط نتایج مثبتی نشان داده است. طی چند هفته گذشته، رئیس جمهور و معاون رئیس جمهور مایك پنس روزانه مورد آزمایش قرار گرفته اند. ترامپ با وجود هشدارهای پزشکان و متخصصان بهداشت عمومی مبنی بر اینکه عوارض جانبی آن می‌تواند کشنده باشد، از داروهای ضد مالاریا هیدروکسی‌کلروکین به عنوان پیشگیری برای مقابله با کروناویروس استفاده کرده است.

رد گفته‌های دانشگاه کلمبیا

ترامپ همچنین مطالعه‌ای را که این هفته توسط مدل سازان بیماری‌های عفونی در دانشگاه کلمبیا در نیویورک منتشر شده است، رد کرد، که نشان می داد اگر کاخ سفید محدودیت هایی برای جلوگیری از انتشار ویروس یک هفته زودتر از آن می‌داشت، حدود 36000 جان را ممکن بود نجات دهند. ترامپ: من خیلی زود عمل کردم، من زودتر از هر کسی فکر می‎‌کردم من ورود افرادی را که از چین وارد می‌شدند ممنوع کردم. ترامپ در اواخر ماه ژانویه دستورالعمل اجرایی صادر كرد و ممنوعیت ورود به آمریكا از هر كس كه در 14 روز گذشته در چین بوده است را ممنوع كرده است. (این دستورالعمل ، که از 2 فوریه شروع به کار کرد ، برای ساکنان ایالات متحده یا اعضای خانواده آنها اعمال نشده است. برخی از تحقیقات نشان داده اند که کروناویروس که اکثر آمریکایی‌ها را تحت تأثیر قرار داده است، واقعاً از اروپا آمده است.) اما کاخ سفید تا 16 مارس محدودیت‌های دیگری مانند مسافت اجتماعی و ممنوعیت سفر غیرمجاز را اعمال نکرد. اگر همین محدودیت ها در اول مارس اعمال می شد، محققان کلمبیا می گویند، حدود 54000 آمریکایی نجات یابند. مترجم: معین حبیبی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha