کد خبر: تداوم-محدودیت-های-کرونایی-استان-تهران
۴ دی ۱۳۹۹، ۰:۴۹

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر علیرضا زالی درباره وضعیت کرونا در استان تهران اظهار کرد: در طول چند هفته اخیر در گستره کشور از جمله استان تهرانُ مجموعا شیب نسبتا مطلوبی را در کاهش آمار شاهد بوده ایم.

وی با بیان اینکه کماکان به دلیل پیچیدگی هایی که در شهر و استان تهران وجود دارد  هنوز برخی آمارها از نظر کمی باید مورد توجه قرار بگیرد، گفت: تعداد بیماران بستری ما در تهران بالغ بر ۲۵۰۰ بیمار است که از این تعداد حدود ۹۳۴ نفر در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند.

دکتر زالی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۴۹۰۰ نفر در بخش سرپایی با تشخیص کرونا به ما مراجعه کرده اند که حدود ۲۹۰۰ نفر از آنان به بخش های بهداشتی و ۲۰۰۰ نفر نیز به بخش های سرپایی درمانی مراجعه کرده اند.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران تعداد بیماران فوت شده با تشخیص کرونا را در بیماستان های استان در طول ۲۴ ساعت گذشته ۳۹ مورد و بیماران ترخیص شده از بیمارستان ها را ۳۷۰ مورد عنوان کرد.

وی تاکید کرد: علی رغم اینکه نسبت به هفته گذشته آمارها کاهش را نشان می‌دهد اما هنوز موارد جدیدی از بستری در تهران وجود دارد؛ میزان مراجعین سرپایی نیز اگرچه نسبت به هفته گذشته تقلیل پیدا کرده است؛ اما هنوز عدد قابل توجهی است.

دکتر زالی افزود:  شرایط تهران همان طور که بارها اعلام شده علی رغم کاهش نسبی شاخص مرگ و میر باید شکننده و ناپایدار تلقی شود.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران تصریح کرد: کاهش آمار به معنای افول قطعی این بیماری نیست و از نظر زمانی هنوز با قاطعیت نمی توانیم بگوییم که در مسیر کاهش بیماری درحال حرکت هستیم.

وی ادامه داد: طبیعتا اگر شاهد کاهش ابتلا و کاهش بارمراجعین بیمارستانی در تهران باشیم می‌ توانیم آن را به اجرای طرح محله محوری نسبت دهیم.

دکتر زالی افزود: طبیعتا در هفته آتی می‌توان تحلیل دقیق تری در این زمینه ارایه داد.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر یادآور شد: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۹۰ بیمار جدید در بیمارستان های استان پذیرفته شده اند.

وی درباره آخرین وضعیت محدودیت های کرونایی استان تهران توضیح داد: وضعیت اکثر شهرستان های استان تهران کماکان نارنجی تلقی می‌شود، بنابر این محدودیت های در نظر گرفته شده برای شهرهای نارنجی در اکثر شهرستان های استان در هفته آتی نیز ادامه خواهد داشت.

دکتر زالی درباره جهش ویروس کرونا اظهار کرد: ویروس جدیدی در کار نیست، بلکه یک جهشی در ویروس کووید ۱۹ پدید آمده و یک واریانت جدید از این ویروس در انگلستان و عمدتا در لندن و نواحی جنوب شرقی این کشور شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه هنوز درباره زمان بروز این تغییرات در ویروس نمی توان قطعی اظهار نظر کرد، گفت: درباره اینکه میزان مرگ آفرینی ناشی از تغییرات ویروس چقدر می تواند باشد هنوز تحقیقات مکفی صورت نگرفته است، اما میزان انتقال و سرایت پذیری آن بین ۵۰ تا ۷۰ درصد بیشتر شده است.

دکتر زالی اضافه کرد: به نظر می‌رسد بخشی از تغییر و جهشی که در این ویروس صورت گرفته با تغییری که در آفریقای جنوبی به خصوص در سواحل آفریقای جنوبی در گذشته ایجاد شده، شباهت داشته باشد.

وی با اشاره بر اثربخشی فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی در برابر ویروس جهش یافته، اظهار کرد: درباره اثربخشی واکسن های موجود و همچنین داروها در برابر تغییرات جدید ویروس باید مطالعات دقیق تری حاصل شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha