کد خبر: تداوم-رونق-بازار-سهام-با-چاشنی-تلاطم-نر
۸ مرداد ۱۳۹۹، ۱۳:۰۰

به گزارش گروه اقتصاد سلامتی خبرگزاری سلامت به نقل از (سنا)،ولی نادی قمی، با بیان این مطلب  گفت: حمایت سیاست‌گذاران و پیش‌بینی تورم بالا برای سال جاری در کنار افزایش منحصر به فرد مشارکت‌کنندگان بازار سهام این رشد را رقم زده است.

این کارشناس بازار سرمایه توضیح داد: قیمت سهام بسیاری از شرکت ها بر اساس اخبار مربوط به تجدید ارزیابی دارایی ها چند برابر شده است. همچنین اخبار مربوط به حذف ارز نیمایی برای قیمت مواد اولیه و به تبع آن قیمت فروش محصولات برخی از صنایع، چشم انداز مناسبی برای افزایش درآمدها و سود شرکت‌ها رقم می زند.

وی با اشاره به روند رو به بهبود صورت های مالی بانک ها، ادامه داد:  ابرتورم، دارایی های بدون بازده بانک ها را ارزشمند و مشتری‌دار کرده است و رکود، تقاضای تسهیلات را کاهش داده است. بنابراین از تنگنای نقدینگی و اعتباری بانک‌ها کاسته شده است.

نادی قمی با بیان اینکه در شرایط رکود تورمی، حاصل دسترنج بخش ضعیف و متوسط جامعه تضعیف شده است، اظهار داشت:  بنابراین بسیاری از مردم به بازار سهام به عنوان پناهگاهی برای حفظ ارزش اندک پول خود نگاه می کنند، سیاست گذاران پولی و مالی معتقدند که اقبال به این بازار، می تواند بازارهای غیرمولد مانند ارز را به حالت تعادل درآورد.

وی با بیان اینکه برای مدیریت مناسب شرایط حال حاضر بازار سهام اولویت قرار دادن مواردی می تواند رشد و توسعه بازار سهام را در خدمت توسعه بخش واقعی اقتصاد قرار دهد، اظهار داشت:  نخست با توسعه بازار بدهی ( در حال حاضر ارزش بازار بدهی کمتر از ۲.۵ درصد از کل ارزش بازار سرمایه است) راه برای تامین مالی پروژه ها، شرکت ها، شهرداری ها و دولت هموار شود. همچنین تسهیل تامین مالی شرکت ها و پروژه ها  از بازار بدهی ، از طریق حذف ضامن بانکی و اتکا به رتبه اعتباری صورت می گیرد. نکته دوم اینکه دستگاه های اجرایی و دولت تنها نباید عرضه کننده سهام باشند بلکه باید به موقع از سهام خود در بازار حمایت کنند.

 این کارشناس بازار سرمایه در نهایت با اشاره به نقش عرضه های اولیه بزرگ در مدیریت مناسب شرایط حال حاضر بازار سهام گفت: عرضه اولیه IPO   شرکت های بزرگ در حوزه پتروشیمی، پالایشی، نفتی و معدنی شرایط را برای انتقال منابع از روی سهام شرکت هایی که قیمت آنها از مبانی بنیادی فاصله گرفته است، به شرکت های جدید فراهم می آورد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha