کد خبر: تخفیف-100-درصدی-بهای-گاز-برای-مشترکین-کم-م
۱۴ دی ۱۳۹۹، ۱۱:۲۶
تخفیف 100 درصدی بهای گاز برای مشترکین کم مصرف‌ در اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت در اصفهان،سید مصطفی علوی با اشاره به رایگان شدن گاز بهای مشترکین خانگی کم مصرف گفت:  مشترکین خانگی گاز طبیعی از ابتدای دی‌ماه سال جاری میزان مصرف آن‌ها کم‌تر از الگوی تعیین شده باشد، شامل تخفیف ۱۰۰ درصدی روی صورتحساب گاز خود می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه اگر مشترکین خانگی از ابتدای فصل پایانی سال  تا ۱۵ فروردین، مصرف ماهانه کمتر از ۲۰۰ متر مکعب داشته باشند، گاز بهای آنها با تخفیف ۱۰۰درصدی صفر خواهد شد گفت: این طرح تشویقی از سوی دولت و بر اساس اقلیم بندی و شرایط آب و هوایی مناطق جغرافیایی تعیین شده است.

علوی درخصوص سایر مشترکینی که مصرف گاز آنها بیشتر از ۲۰۰متر مکعب است، افزود: اگر مصرف این مشترکین به نسبت متوسط سال های ۹۶ و ۹۷ ده درصد کمتر باشد، باقی محاسبات آنها با ۱۵ درصد کاهش اعمال خواهد شد.

وی تصریح کرد: در خصوص جریمه پرمصرفی نیز مقرر گردیده، چنانچه مشترکین نسبت به سال های ۹۶ و ۹۷ پانزده درصد بیشتر گاز مصرف نمایند قبوضشان با ۱۵ درصد افزایش محاسبه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان بیان داشت: این طرح تنها شامل سکونتگاه ‌های دائمی بوده و اقامتگاه‌ های فصلی در روستاها و مناطق ییلاقی مشمول این طرح نمی‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۰ درصد گاز طبیعی در سطح استان اصفهان در بخش خانگی مصرف می شود، گفت: در روزهای سرد گذشته میزان مصرف گاز تا ۷۹ میلیون متر مکعب در روز رسید، این در حالی بود که مصرف بخش خانگی استان  ۲۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشت.

وی تصریح کرد: چنانچه مشترکین خانگی طبق الگوی تعیین شده مصرف نمایند، میانگین گاز مصرفی استان می بایست به ۵۸ میلیون متر مکعب در روز برسد.

علوی هدف از اجرای این طرح را مدیریت تقاضا و بازدارندگی مصارف غیرضروری، تشویق مشترکین به رعایت الگوی مصرف بهینه گاز، ترغیب مشترکین پرمصرف به تغییر رفتار مصرف و نهادینه‌سازی مصرف صحیح گاز طبیعی ذکر کرد و افزود: با عمل به این طرح علاوه بر کاهش هزینه های زندگی، سهم بزرگی نیز در کاهش آلودگی هوا و همچنین توزیع مستمر گاز در همه بخش های صنعت خواهیم داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha