کد خبر: تخصیص-۷۶۰-میلیارد-تومان-برای-مدرسه-ساز
۲۵ اسفند ۱۳۹۹، ۹:۰۴
تخصیص ۷۶۰ میلیارد تومان برای مدرسه سازی در سیستان و بلوچستان بی‌نظیر است

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان، رئیس سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور در جلسه ویدیو کنفرانس آیین کلنگ زنی ۲۰۰ باب مدرسه در مناطق صعب العبور سیستان و بلوچستان که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: روزانه حدود سه کلاس در سیستان و بلوچستان توسط اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ساخته می شود اما هیچ تغییری در سرانه فضای آموزشی این استان به وجود نمی‌آید. این در حالی است که بعد از زلزله کرمانشاه هر روز یک کلاس درس در این استان ساخته می‌شود و این موضوع سبب شد تا سرانه فضای آموزشی کرمانشاه ۰.۶ متر مربع افزایش یابد.

رخشانی مهر افزود: در سال ۹۹ هزار و ۶۰ کلاس درس جدید تحویل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان شد که در این زمینه از تمامی ظرفیت ها و اعتبارات ملی و استانی و خیرین استفاده شد.

وی با اشاره به چند برابر شدن اعتبارات ملی و استانی و همچنین آورده خیرین برای مدرسه‌سازی در این استان گفت: در سال جاری ۷۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای مدرسه سازی در سیستان و بلوچستان تخصیص یافت که در نوع خود بی نظیر است.

رخشانی مهر با بیان اینکه تمامی کلاس های خشت و گلی در سیستان و بلوچستان جمع آوری شده است، افزود: از نظر تامین منابع مالی برای ساخت کلاس درس در سیستان و بلوچستان هیچ مشکلی وجود ندارد بلکه مشکل اصلی در بسیاری از مناطق صعب العبور این استان نبود امکان حضور پیمانکار است.

 وی تصریح کرد: محدودیت های عبور و مرور در برخی مناطق و همچنین صعب العبور بودن و نبود جاده دسترسی از جمله مشکلات پیش رو برای حضور پیمانکاران در برخی نقاط سیستان و بلوچستان است.

رئیس سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور خاطر نشان کرد:  تنها ۱۰ درصد مدارس سیستان و بلوچستان تخریبی است در حالی که میانگین کشوری در این زمینه ۱۹ درصد است بنابراین مشکل اصلی در این استان ایجاد فضاهای جدید آموزشی است که این مورد نیز به خوبی هدف گذاری لازم انجام شده است.

وی به تفاهم نامه بین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اشاره کرد و گفت: در قالب این تفاهم قرار است ۲۰۰ باب مدرسه در مناطق صعب العبور استان ساخته شود که اقدامات این چنینی تنها راه جمع آوری کلاس‌های یک تا سه کلاسه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha