کد خبر: تخصیص-۲۰میلیارد-تومان-برای-شهرک-های-کش
۱۱ تیر ۱۳۹۹، ۱۳:۰۰

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، اکبر بهنام جو در جریان افتتاح احداث گلخانه های هوشمند نسل جدید ارینا اظهار کرد: این واحد گلخانه ای یکی از بزرگترین گلخانه های شمال استان و از نوع دانش بنیان است.

وی با اشاره به اینکه ۵۰ هکتار در سال گذشته هدف گذاری شده بود افزود: برای سال جاری حداقل۳۵۰ هکتار با اشتغال زایی حدود۱۵۰۰نفر هدف گذاری شده است.

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه در منطقه پارس آباد ،اصلاندوز و بیله سوار بیش ۲۵۰۰میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است گفت: بعد از انقلاب هیچ مقطع زمانی به اندازه این دولت در منطقه شمال استان سرمایه گذاری نشده بود که خوشبختانه این سرمایه گذاری ها یک میلیون تن به محصولات کشاورزی افزوده خواهد شد.

وی ادامه داد: ایجاد واحدهای صنایع تبدیلی و بسته بندی در رابطه با محصولات کشاورزی طبق نیاز استان انجام خواهد شد تا کشاورزان با خیال راحت به تولید محصولات کشاورزی بپردازند.

اکبر بهنام جو با بیان اینکه ۵ صنایع تبدیلی در استان در حال انجام است افزود: در سال جاری مشکل فروش گوجه فرنگی شهرستان پارس آباد و سیب درختی مشکین شهر در سایه وجود واحدهای صنایع تبدیلی حل خواهد شد.

وی گفت: هدف صادرات محصولات کشاورزی منطقه زرخیز مغان کشورهای آسیای میانه و روسیه است و در گذر مرزی شمال این اتفاق خواهد افتاد.

بهنام جو با بیان اینکه آغاز عملیات اجرایی بارانداز ریلی شهرستان پارس‌آباد مغان در منطقه مرزی با جمهوری آذربایجان امسال در دستور کار است افزود:با توجه به انعقاد تفاهم‌نامه راه‌اندازی خط ریلی بین ایران و جمهوری آذربایجان و بر اساس موافقت راه‌آهن جمهوری اسلامی مرکز لجستیک بار و بارانداز ریلی در پارس‌آباد احداث می‌شود.

وی افزود: نقشه این پروژه آماده شده و با موافقت طرفین به زودی آغاز می شود و ۱۰ نفر از سرمایه گذاران مهم استانی اعلام آمادگی کرده اند در این محل شهرک خصوصی مشترک راه اندازی و سرمایه گذاری کنند.

در این مراسم مدیرعامل بانک کشاورزی ، سرمایه گذار گلخانه هوشمند ،مدیر شهرک های کشاورزی، نماینده مردم پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز در مجلس نیز  سخنان خود را ارایه کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha