کد خبر: تخصیص-یک-میلیون-تن-قیر-نیاز-ضروری-روستا
۱ مرداد ۱۳۹۹، ۹:۴۶

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت به نقل از  خانه ملت، محسن زنگنه در نشست علنی امروز (چهارشنبه، اول مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون برنامه و بودجه درباره طرح دو فوریتی الحاق یک بند به تبصره یک قانون بودجه سال 1399 کل کشور در موافقت با این طرح با بیان اینکه دغدغه حمایت از محرومان و مردم را داریم که ارائه چنین طرح‌هایی در همین راستا است، گفت: روستاها و راه‌های فرعی آن در شهرهای زیر صد هزار نفر و مدارس مناطق محروم به علت مسائل مالی دچار مشکل هستند که این طرح باعث تقسیم‌بندی قیر با کار کارشناسی می‌شود.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه تخصیص یک میلیون تن قیر مقدار کمی نیست، عنوان کرد: نباید با ترس از بروز فساد، اقدامات خود را در راستای حل مشکلات مردم انجام ندهیم.

وی افزود: بحث نظارت بر توزیع قیر بسیار مهم است که در این طرح مورد تأکید قرار گرفته و از محل تملک دارایی سرمایه‌ای دولت خواهد بود که نباید آن را محل فساد دانست.

علیپور: اقدامات عمرانی روستاها در سایه قیر دولتی بود

محمد علیپور نیز به عنوان دومین موافق این طرح با اشاره به وضعیت راه‌های روستایی کشور در سال گذشته عنوان کرد: هر اقدام عمرانی که در روستاها انجام شد در سایه قیری بود که دولت به دستگاه ها داد.

نماینده مردم ماکو در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به وجود 37 هزار روستا در کشور که بسیاری از آنها هنوز از راه‌های خاکی استفاده می‌کنند، اظهار داشت: دولت موظف است قیر را به صورت عادلانه در کشور توزیع کند که امروز با این طرح امکان اجرایی شدن آن را فراهم می‌کنیم.

وی در ادامه در تذکری خطاب به دولت بیان داشت: قیر کشور نباید برای درآمدزایی در بورس قرار گیرد بلکه باید صرف عمران و آبادانی روستاها شود.

علیپور خنکداری: شهرهای زیر صد هزار نفر نیازمند قیر برای آبادانی هستند

کمال علیپور خنکداری نیز به عنوان سومین موافق این طرح با تأکید بر اینکه باید منابع خدادادی را در پروژه‌های عمرانی استفاده کنیم، گفت: لازم است از محل منابع داخلی یک میلیون تن قیر به روستاها برای آبادانی آنها تخصیص یابد و حتی بیشتر از آن معتقدیم که این میزان باید به دو میلیون تن برسد.

نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی، سیمرغ و جویبار در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: مخالفت برخی مخالفان به این علت بود که معتقد بودند میزان قیر باید بر حسب ریال صورت گیرد در حالی که نمی‌توان میزان آن را به این صورت دید چرا که قیمت ارز دائما در حال تغییر است.

وی در پایان تأکید کرد: شهرهای زیر صد هزار نفر امروز به قیر نیاز دارند و مجلس برای حل مشکلات مردم باید مسیر درست را طی کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha