کد خبر: تخصیص-بودجه-هزار-و-76-میلیاردی-برای-حوزه
۱۵ بهمن ۱۳۹۸، ۱۶:۳۰

به گزارش خبرنگار شهری طبنا (خبرگزاری سلامت) محمد سالاری در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با اشاره به بودجه حوزه شهرسازی و معماری شهرداری در سال 99 اظهار داشت:12 هزارو 169 میلیارد تومان از بودجه سی هزار و 200 میلیارد تومانی مربوط به منابع درآمدی حوزه شهرسازی اعم از درآمدهای پایدار و یا ناپایدار است.

وی با بیان اینکه این مبلغ که حدود 40 درصد از بودجه سال 99 را تامین می کند، گفت: این رقم شامل 710 میلیارد تومان عوارض زیربنا، هزار میلیارد تومان پذیره، 136 میلیارد تومان عوارض تطویل، 147 میلیارد تومان جرایم ماده صد، 6هزارو 900 میلیارد تومان عوارض مازاد تراکم (تراکم مجاز طرح تفصیلی) که بیشترین منبع درآمدی حوزه شهرسازی است.

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران ادامه داد: کمتر از 5 میلیارد عوارض تفکیک، 2/29 میلیارد تومان عوارض پیش آمدگی، 3هزار و 66 میلیارد تومان عوارض ارزش افزوده ناشی از اجرای طرح های عمرانی و توسعه شهری و تغییر کاربرد و 180 میلیارد تومان عوارض حذف پارکینگ است.

سالاری به بودجه حوزه ایمنی، بحران و تاب آوری به عنوان یکی از مهم ترین ماموریت های حوزه شهرسازی و معماری و بین بخشی اشاره کرد و افزود: هزارو 76 میلیارد تومان بودجه برای این حوزه که در دوره های گذشته مغفول مانده بود، در نظر گرفته شده است.

وی تاکید کرد: پس از حادثه پلاسکو با بررسی بودجه این حوزه مشاهده کردیم که رقم های ناچیزی به این حوزه مهم، اختصاص داده شده که بعد از آن در دوره پنجم بودجه مربوطه، هم در بخش ارتقاء سطح استانداردها، هم آموزش  و هم خرید تجهیزات استاندارد و...افزایش یافت.

عضو شورای شهر تهران همچنین به تغییر رویکرد بودجه در حوزه شهرسازی اشاره کرد و گفت: امسال شاهد یک تغییر رویکرد و استراتژی در تدوین بودجه شهرداری تهران از سوی شهردار تهران هستیم. قطعا این تغییر رویکرد مبتنی بر استراتژی ها، اولویت ها و مطالبات شورای پنجم و باور و اعتقاد شهردار تهران بوده است.

سالاری در ادامه با بیان اینکه امسال برای اولین بار در فرآیند تدوین و تصویب بودجه شهرداری تهران بجای توجه صرف به حوزه های سخت افزاری عمرانی و بزرگ مقیاس، بر حوزه هایی که طی سنوات گذشته مغفول مانده بود، متمرکز شده است، عنوان کرد: درگذشته رویکرد مدیریت شهری بر تخصیص بودجه به حوزه های قابل مشاهده آن هم با هدف تصاحب جایگاه های سیاسی برتر بود اما امسال شورا و شهرداری بر اساس نیاز واقعی شهر، بودجه را به درون محلات برده اند.

وی با تاکید بر اینکه در بودجه مشترک حوزه شهرسازی و سلامت نیز 15 میلیارد تومان به توسعه بوستان هایی از قبیل فاز 2 بوستان ولایت، بوستان ایرانیان، بوستان گل ها، بوستان چهار باغ و ... که عمدتا در مناطق غیر برخوردار شهر قرار دارند، تخصیص داده شده است، یادآور شد: علاوه بر این نیز 200 میلیارد تومان برای تملک باغات در محلات دارای بافت فرسوده و دارای جمعیت قابل توجه، در نظر گرفته شده است.

رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران اضافه کرد: در سال گذشته ما شاهد تملک باغات زیادی بودیم و در بازدیدهایی که از سطح محلات داشتم بازخوردهای بسیار خوبی را از سوی شهروندان دریافت کردم.

سالاری بیان داشت: برای مناسب سازی فضاهای عمومی و پیاده راه ها نیز 400 میلیارد تومان بودجه در نظر گرفتیم که این یک رقم بی سابقه است.

وی گفت: شورای شهر انتظار دارد بودجه این بخش افزایش پیدا کند به این دلیل که یکی از مهم ترین چالش های شهر تهران مساله مناسب سازی است.

عضو شورای شهر با بیان اینکه توجه به پلازاها و میدانگاه های شهری رویکرد مدیریت شهری برای سال آینده است، گفت: قرار است 15 پروژه مهم در حوزه بازآفرینی شهری و 5 پروژه پلازای شهری در سطح اجرایی محلات شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha