کد خبر: تحول-اقتصادی
۲۲ خرداد ۱۳۹۹، ۱۳:۳۲
توجه به مردم و مدیریت محلی باعث تحول اقتصادی می شود

رضایی ادامه داد: اگر واگذاری اختیارات به مطالبه عمومی تبدیل شود آنگاه می‌توان به شکل جدی آن را بین دستگاه‌ها پیگیری کرد و زمانی که رهبر انقلاب می فرمایند باید ‌تحولات‌ ادامه ‌پیدا کند و ایشان دست بر روی نقاط مختلف می‌گذارند ما نیز باید به این موضوعات توجه کنیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری سلامت، محسن رضایی که مهمان جلسه شورای عالی استان‌‌ها بود، با اشاره به اینکه نیاز تحول در حل مشکلات کشور، افزود: اعضای شورای عالی استان‌ها مشکلات استان ها را با حساسیت و تمرکز دنبال می کند و در بین این صحبت ها به نکات مهمی اشاره کردند که نشان می‌دهد تعصب زیادی برای حل مشکل مردم دارند.

وی اظهار کرد: ما نیاز به تحول در ساختار مدیریت کشور داریم و همانگونه که در حوزه دفاعی و نظامی تحولات سازنده و ارزنده‌ای اتفاق افتاد در ساختار فرهنگ و اقتصاد نیز باید این تحول باید مورد توجه قرار بگیرد.

رضایی اضافه کرد: حکمرانی در کشور مدتی جناحی بود، اما الان محفلی شده و متاسفانه چند پله‌ای هم عقب رفته‌ایم و باید به شدت مراقبت کرد تا شخصی نشود تا انگیزه های شخصی در حکمرانی دخالت نکند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام‌ اظهار کرد: جمهوری اسلامی فلسفه خاص خود را دارد که هم اراده خدا و اراده مردم را در حاکمیت دخالت می‌دهد و باید گفت جمهوری اسلامی از طریق مردم‌سالاری پیش می رود.

وی افزود: اراده الهی و خواست مردم در اداره کشور به صورت همزمان باید مورد توجه قرار بگیرد و متاسفانه هنوز کسانی هستند که این فلسفه را درک ‌نکرده‌اند. مردم سالاری دینی باید در شهر شکل بگیرد و شوراها نمادی از مردم سالاری دینی هستند.

رضایی ادامه داد: باید پرسید چرا مجلس و استانداری‌ها و فرمانداری‌ها نمی‌خواهند از ظرفیت شورا‌ها استفاده کنند و باید گفت این حکمرانی مردمی در باور و رفتار مسئولان سرایت نکرده است و در شعار به آن‌ها اشاره می‌شود، اما در عمل توجهی به آن ‌نمی شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام‌ با اشاره به اینکه توجه نکردن به جایگاه شورا‌ها در بین برخی از نهاد‌ها نگاهی است که از غرب آمده است، تاکید کرد: زمانی تحول انجام می‌شود که به مردم و مدیریت محلی توجه شود و‌ مدیریت محلی و تحول اقتصادی شکل بگیرد.

وی ‌افزود: دولت مرکزی باید در بخش درآمد‌های پایدار به ایالت‌های اقتصادی کمک کند تا منابع پایدار شکل بگیرد، زیرا در تمام شهر‌های ما نخبه وجود دارد و باید گفت نخبگانی مانند سردار سلیمانی در اقتصاد نیز وجود دارد.

رضایی ادامه داد: اگر واگذاری اختیارات به مطالبه عمومی تبدیل شود آنگاه می‌توان به شکل جدی آن را بین دستگاه‌ها پیگیری کرد و زمانی که رهبر انقلاب می فرمایند باید ‌تحولات‌ ادامه ‌پیدا کند و ایشان دست بر روی نقاط مختلف می‌گذارند ما نیز باید به این موضوعات توجه کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به فروش بنزین به ونزوئلا اضافه کرد: جمهوری اسلامی به این‌ نتیجه رسید که یکی از کشور‌های متحد ونزوئلاست و بر همین اساس تصمیم گرفت با وجود حساسیت‌ها و درگیری در منطقه به آن‌ها کمک کند و این موضوع زمانی رخ داد که پول آن را گرفته بودیم و باید تاکید کنم جمهوری اسلامی پول خود را به هیچ کشوری نمی‌دهد پیش از اعزام کشتی‌ها به ونزوئلا پول آن به دست ما رسیده بود.

وی تصریح کرد: همین مدیریت الهی موجب شد تعدادی از قایق های سپاه چرخی در اطراف کشتی‌های جنگی امریکایی بزنند و این اخطار را بدهند که اگر خطایی کنند در همان نقطه روی دهد یقه آن‌ها را خواهند گرفت و باید تاکید کنم این شکل مدیریت می‌تواند در تمام بخش‌ها انجام شود.

رضایی ادامه داد: شما شورا و‌ نماینده یک شهر هستید و‌ ما تلاش می‌کنیم تحول در فعالیت‌ها رخ دهد و شما نیز نباید حالت انفعال پیدا کنید و امیدوارم روزی برسد که تحولات در بخش اقتصاد و فرهنگ اتفاق بیفتد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha