کد خبر: تحقق-تولید-تکلیفی-نفت-و-گاز-مارون-در-نیم
۱۶ مهر ۱۳۹۹، ۱۴:۴۱

به گزارش گروه اقتصاد سلامتی خبرگزاری سلامت به نقل از شانا ، حمید کاویان، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون در نشست پیش‌بینی بهره‌دهی چاه‌های این شرکت ضمن قدردانی از تلاش‌های کارکنان، به تشریح شرایط تولید در نیمه نخست امسال پرداخت و اظهار کرد: در بخش تولید نفت، ۱۰۱ درصد برنامه ابلاغی و در بخش‌های تولید گاز غنی و نفتا به ترتیب ۱۰۱ و ۱۰۲.۵ درصد برنامه تولید تکلیفی تحقق یافته است.

وی افزود: با اجرای پروژه‌های مربوط به چاه‌های توسعه‌ای، تعمیری و ترمیمی نیز برآیند تولید مثبت ۶.۱ هزار بشکه در روز محقق شده است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون با اشاره به اینکه از فروردین تا شهریور امسال میزان گازسوزی در تاسیسات عملیاتی به میزان ۵۰ درصد کاهش یافته است، یادآور شد: بیش از ۹۸ درصد پساب‌های نمکزدایی به چاه‌های دفعی تزریق و با به‌کارگیری دستگاه‌های تفکیک‌گر سیار نفت (MOS) و فرآورش سیار نفت (MOT) در مجموع ۵۷ هزار بشکه نفت بازیافت شد که همگی افزون بر پایداری تولید با هدف صیانت از زیست بوم پیرامونی انجام شده‌اند.

کاویان بیان کرد: با ۷۳ هزار و ۷۸۴ مورد ضخامت‌سنجی خطوط لوله و تأسیسات در نیمه نخست امسال، بیش از ۲۵ درصد افزایش را نسبت به ضخامت‌سنجی ۵۸ هزار و ۸۰۷ موضع در مدت مشابه سال ۹۸ تجربه کردیم.

وی انجام تعمیرات اساسی ۱۹۰ تجهیز زیر ۴ هزار اسب بخار، ایمن‌سازی خطوط انتقال نفت و گاز در ۳۵ نقطه و تأمین تجهیزات مبارزه با آلودگی نفتی در سطح رودخانه‌ها را از اهم اقدام‌های این شرکت در ۶ ماه نخست امسال  برشمرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha