کد خبر: تحصیل-۱۵-هزار-دانش-آموز-خراسان-شمالی-در
۵ مرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۳۶

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش وپرورش خراسان شمالی ، عصمت بدخشان در گفت وگو با ایسنا اظهارکرد: بیش از ۳۰ درصد دانش‌آموزان ابتدایی استان  شامل ۱۵ هزار دانش آموز در یک هزار و ۲۰۰ کلاس چند پایه مشغول تحصیل هستند.

وی افزود: کلاس های چند پایه بیشتر در مناطق روستایی و عشایر با جمعیت کم برگزار می شود که بیشتر دانش آموزان آن به سامانه دسترسی ندارند که در زمان شیوع ویروس کرونا از طریق بسته های آموزشی از آموزش برخوردار ‌شدند.

بدخشان با بیان اینکه آموزش به دانش آموزان امسال در سه محور مجازی، نیمه حضوری و حضوری انجام می شود، گفت: اگر شرایط به‌گونه‌ای باشد که ستاد ملی کرونا اجازه برگزار شدن کلاس را بدهد، مشکلی با برگزاری حضوری مدارس نداشته و کلاس‌ها را دایرخواهیم کرد، در غیر اینصورت راهکارهای دیگری برای ارائه آموزش داریم.

وی ادامه داد: در مناطقی که تعداد دانش‌آموزان محدود بوده و وضعیت آن ها هم از نظر وجود موضوع کرونا، سفید باشد، کلاس های درس برپا می شود، اما در مناطق زرد کلاس ها نیمه حضوری و یا به صورت زوج و فرد برپا خواهد شد و در مناطق قرمز نیز آموزش مجازی مد نظراست.

بدخشان گفت: در مدارس روستایی و عشایری مناطق قرمز به لحاظ شیوع بیماری کرونا، و در صورت عدم دسترسی دانش آموزان به سامانه شاد، برای تداوم آموزش ارسال بسته های آموزشی، درسنامه ها از طریق راهبران آموزشی و استفاده از برنامه های آموزشی تلویزیون انجام می شود.

بدخشان با اشاره به لزوم کیفیت‌بخشی و توجه ویژه به کلاس‌های چند پایه گفت: بی‌شک  توسعه عدالت آموزشی و توانمندسازی نیروی انسانی، تجهیز کتابخانه‌های کلاسی، برگزاری دوره‌های آموزش ضمن خدمت اولویت در تجهیز کلاس‌های ششم به فناوری هوشمند، توجه به سلامت دانش‌آموزان و تهیه و توزیع اقلام و بسته‌های آموزشی در بین کلاس‌های چند پایه از ضروریات است.

وی با بیان اینکه امسال حدود ۱۰۲ هزار و ۱۲۳ دانش آموز درمقطع ابتدایی در استان مشغول به تحصیل می‌شوند، ادامه داد: حدود ۵۳ درصد از این دانش آموزان در مناطق روستایی و مابقی در مناطق شهری از آموزش برخوردار خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۲ هزار و ۴۳۰ دانش آموز پایه اول در مدارس استان نام نویسی کرده اند، گفت: طی سال تحصیلی جدید تعداد دانش آموزان شش سال تمام استان با افزایش ۲۵۰ نفر به ۱۹ هزار و ۱۰۲ دانش آموز افزایش می یابد که از این تعداد ۹ هزار و ۲۱۳ دانش آموز دختر و مابقی هم پسر هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha