کد خبر: تحریم-و-شیوع-کرونا-موجب-کسری-شده-است
۲۱ تیر ۱۳۹۹، ۱۱:۱۷
 تحریم و شیوع کرونا موجب کسری شده است

به گزارش گروه اقتصاد سلامتی خبرگزاری سلامت به نقل از خانه ملت، محسن زنگنه عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس چندی پیش با اشاره به وجود سرفصل‌های بودجه‌ای تبلیغاتی که عامل بخشی از کسری بودجه امسال شده است، اعلام کرد که در روزهای آخر در کمیسیون تلفیق بودجه سال 99 به یک باره بخش زیادی از هزینه بودجه در حوزه هزینه‌های تملک سرمایه‌ای یعنی بالغ بر 28 درصد افزایش پیدا کرد که مقداری محل سوال دارد.

وی بیان کرد؛ در برخی سرفصل‌ها، بودجه‌ایی قرار داده شده که بیشتر استفاده تبلیغاتی برای آن حوزه انتخابیه و شهرستان داشته و باید اصلاح شود زیرا این سرفصل‌ها به نوعی نوشته شده‌اند که اجرا نشوند و باید جدول هزینه‌ها و منابع به صورت دقیق بررسی شود.

متن بودجه بیشتر درباره پرداخت‌ها و دستمزدهاست

برای بررسی بیشتر، این موضوع را از محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه پیگیری کردیم. وی  وجود سرفصل‌های تبلیغاتی برای برخی حوزه‌های انتخابیه را در بودجه سال 99 صحیح ندانست و گفت: این مطلب که وجود سرفصل‌های تبلیغاتی عامل بخشی از کسری بودجه امسال شده، درست نیست.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: متن بودجه بیشتر درباره پرداخت‌ها و دستمزدهاست، کسری بودجه امسال هم بیشتر به دلیل تحریم‌ها و مشکلات ناشی از شیوع کرونا به وجود آمده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha