کد خبر: تحرکات-جدید-داعش-در-اروپا
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۳:۴۷
تحرکات جدید داعش در اروپا

داعش بر خلاف باورهای آلمان دوباره در این کشور شروع به کار کرده و چندین مغازه‌ با مالکیت مهاجران ترک را به آتش کشیده است. این یعنی جان دوباره داعش!

به گزارش گروه بین‌الملل طبنا (خبرگزاری سلامت) به نقل از DailySabah، پلیس روز یکشنبه اعلام کرد که یک عضو داعش در پی حملات آتش سوزی مغازه‌های متعلق به مهاجران ترک، در آلمان دستگیر شده است. رابرت کوپ، رئیس پلیس منطقه باواریای جنوبی، در یک کنفرانس خبری گفت: مظنون دستگیر شده اواخر روز جمعه اعتراف کرد که این حملات را در هفته های اخیر در شهر جنوب شرقی والدکرایبورگ انجام داده است. جورج فروتسمیتل، دادستان عمومی گفت كه این فرد  25 ساله ادعا كرد كه عضو گروه تروریستی داعش است و به دادستان ها گفت كه وی از ترك‌ها متنفر است و برنامه ریزی كرده است تا حملات بیشتری علیه آنها انجام دهد.

مشخصات فرد عضو داعش

تحرکات جدید داعش در اروپا
به گفته رسانه های محلی، وی یک شهروند آلمانی با سابقه مهاجرت و با اصلیت کرد است. از 17 آوریل، حداقل چهار مغازه متعلق به مهاجران ترکیه در یک شهر کوچک در نزدیکی مونیخ را سوزانده است. در تاریخ 27 آوریل، شش نفر در سوپرمارکت ترکیه‌ای که آتش گرفته بود زخمی شدند. این مظنون در هنگام کنترل بلیط در ایستگاه قطار در حدود 12 کیلومتری (7.5 مایل) شرق Waldkraiburg دستگیر شد. پیش از این، مقامات مشکوک بودند که افراط گرایان نئو نازی یا گروه تروریستی پ.ک.ک می توانند در پشت حملات آتش سوزی قرار بگیرند و به جامعه ترکیه گفتند که آنها در حال انجام تحقیقات در تمام جهات ممکن هستند. آلمان دارای یک جامعه ترکیه ای 3 میلیون نفری است که بسیاری از آنها شهروندان آلمانی درجه دو و سوم هستند که پدربزرگ و مادربزرگ آنها در دهه 1960 به این کشور نقل مکان کردند. گروه پ.ک.ک که نزدیک به 10،000 دنبال کننده در بین جمعیت مهاجران کرد در این کشور دارد، در چند سال گذشته برای اعتراض به عملیات ضد تروریسم ترکیه در شمال سوریه، حملات آتش سوزی مختلفی را انجام داده است. از سال 2016، ترکیه برای پاکسازی منطقه مرزی هم از گروه‌های تروریستی پ.ک.ک / YPG و هم داعش، عملیات های مهم نظامی را در شمال سوریه انجام داده است. داعش طی سال‌های اخیر چندین حمله تروریستی را در ترکیه انجام داده است و در حدود 300 غیرنظامی و مقامات امنیتی ترکیه کشته شده است. پ.ک.ک که به عنوان یک سازمان تروریستی از سوی ترکیه، ایالات متحده و اتحادیه اروپا نامگذاری شده است، در بیش از 35 سال فعالیت تروریستی خود مسئولیت کشته شدن 40،000 نفر از جمله زنان، کودکان و نوزادان را برعهده داشته است. YPG گروه اصلی سوریه پ.ک.ک است.
مترجم: معین حبیبی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha