کد خبر: تجمل-گرایی-با-ماسک-کروناویروس-1-5-میلیون
۲۰ مرداد ۱۳۹۹، ۱۵:۴۹
تجمل گرایی با ماسک کروناویروس 1.5 میلیون دلاری!
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری سلامت به نقل از Yahoo، جواهرات ساز اسرائیلی ماسک کروناویروس 1.5 میلیون دلاری از طلا و الماس ساخته است! قطعات و مدل یک ماسک در شرکت جواهرات سازی اسرائیلی به نام Yvel در Motza در نزدیکی اورشلیم، در روز یکشنبه  9 آگوست 2020 نمایش داده شد. یک شرکت جواهرات اسرائیلی در حال کار بر روی آن‌چه که به گفته خود گرانترین ماسک کروناویروس جهان، که از یک قطعه طلا و روکش برجسته مملو از الماس با قیمت یک و نیم میلیون دلار است.

ماسک کروناویروس بسیار گران، اما کاملا بی‌ارزش

اسحاق لوی، طراح این ماسک گفت: ماسکِ طلای 18 عیار با 3600 الماس سفید و سیاه تزئین شده و به درخواست خریدار روی آن فیلترهای برتر N99 نصب می‌شود. ماسک کروناویروس 1.5 میلیون دلاری لوی، مالک شرکت Yvel، گفت که خریدار دو خواسته دیگر نیز دارد: این است که تا پایان سال به اتمام برسد و این ماسک گرانترین قیمت‌ترین ماسک جهان باشد. وی گفت، این شرط آخر آسانترین گزینه برای انجام دادن بود. وی از شناسایی خریدار خودداری کرد اما گفت که وی تاجری چینی است که در ایالات متحده زندگی می‌کند.

ماسک زیبا شاید محبوب شود اما ماسک به این گرانی هرگز...

ماسک صورتی براق ممکن است توجه بسیاری از کشورها که وسایل محافظتی در فضاهای عمومی اجباری است، را به خود جلب کند. سازنده ماسک اما با وزن  270 گرم (بیش از نیم پوند) و تقریباً 100 برابر بیش‌تر از ماسک جراحی معمولی به احتمال زیاد این ماسک برای پوشیدن مناسب نیست. لوی در مصاحبه‌ای در کارخانه خود در نزدیکی بیت المقدس، چند تکه از ماسکِ پوشیده شده از الماس را نشان داد. در کنار آن یک صفحه طلایی با سوراخی برای فیلتر قرار داشت.

 ماسک کروناویروس به قیمتی بیش‌تر از دارایی تمام زندگی برخی افراد!

لوی گفت: شاید پول همه چیز را نخرد، اما می‌تواند ماسک بسیار گران قیمت کروناویروس بخرد.   آن مرد می‌خواهد آن را بپوشد و توجه اطراف را به خود جلب کند، او باید از این امر خوشحال باشد. چنین نقاب گران قیمتی در مواقعی که میلیون‌ها انسان در سرتاسر جهان از کار بی‌بهره هستند و از نظر اقتصادی رنج می‌برند، اشتباهی بسیار بزرگ است. لوی برای مورد سرزنش قرار گرفتن گفت: در حالی که خودش این ماسک را نخواهد پوشید، از فرصت ساخت این ماسک سپاس‌گزار است. وی گفت: خوشحالم که این ماسک به ما کار کافی داد تا کارمندان ما بتوانند شغل خود را در مواقع بسیار چالش برانگیز مانند این زمان‌ها انجام دهند.  سازندگان ماسک کروناویروس 1.5 میلیون دلاری

در پایان...

متأسفانه خیلی از مردم دنیا هستند توانایی تهیه یک ماسک برای اعضای خانواده شان را ندارند، آن وقت یک ماسک یک و نیم میلیون دلاریِ بسیار سنگین که ارزش پزشکی و محافظت ندارد و تنها تجمل گرایی بیش از حد را گسترش می‌دهد،ساخته می شود. آن هم در این مواقع که همه‌ی مردم جهان باید با هم همراه باشند و به هم کمک کنند. نکته‌ای که بیش‌تر باعث تأسف می‌شود این است که فردی نیز برای خرید این ماسک اعلام آمادگی کرده است! هزینه بسیار برای هیچ... در این وضعیت تمام دنیا در حال اهدای کمک‌های پزشکی و کمک‌های مالی به سراسر جهان هستند، سرمایه گذاران روی واکسن و درمان کروناویروس سرمایه گذاری مملو از ریسک می‌کنند تا درمان این بیماری سریع‌تر پیدا شود. اما هنوز هم تفکراتی در دنیا وجود دارد که تشنه‌ی اختلاف طبقاتی هستند و نمی‌توانند در هر شرایطی به فکر تمایز خود از دیگران نباشند. این موضوع مهم نیست که چه کشوری روی این ماسک در حال کار است، هر کشوری که روی آن کار می‌کرد، ایده این ماسک کاملا غلط بوده و هست. به این موضوع فکر کنید که با این مقدار پول، چه مقدار ماسک رایگان می‌تواند به کشورهای محروم جهان اهدا شود...  

مترجم: سید محمد معین حبیبی پاسدار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha