کد خبر: تبدیل-تهدید-به-فرصت-با-ترویج-فرهنگ-کتاب
۱ آذر ۱۳۹۹، ۱۴:۲۶
تبدیل تهدید به فرصت با ترویج فرهنگ کتابخوانی در ایام کرونا

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ طالبی در آیین بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار استان که با حضور ویدیو کنفرانسی علیرضا مختارپور؛ دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در محل کتابخانه مرکزی یزد برگزار شد، با تبریک این روز به فعالین این عرصه عنوان کرد: عنایت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به استان، موجب تکمیل پروژههایی از جمله کتابخانه مرکزی یزد به عنوان یکی از بزرگترین پروژههای فرهنگی استان طی دهه های گذشته شده است.

استاندار با اشاره به فرصت های پدید آمده در دوران کرونا در کنار آسیبهایی که در زمینه های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی ایجاد کرده است عنوان کرد : در شرایطی که محدودیت ها، فراغت بیشتری را برای افراد و خانواده ها پدید آورده، کتاب می‌تواند بخشی از خسارت های روحی و روانی کرونا را تسکین دهد.

وی با ابراز امیدواری نسبت به تبدیل تهدید کرونا به فرصتی در راستای ترویج کتابخوانی عنوان کرد : باید نهادهایی همچون کتابخانه های عمومی، از جبر کرونا برای ایجاد فضای بهتری برای کتاب و کتابخوانی بهره گیرند.

از طالبی در بخش دیگری از سخنان خود و با بیان اینکه در شرایط کنونی، تحویل اینترنتی کتاب از سوی کتابخانه ها می‌تواند نقش قابل توجهی در ترویج کتابخوانی داشته باشد گفت : استان این آمادگی ایجاد زیرساخت های این امر را دارد.

وی در انتها با اشاره به موفقیت های استان در عرصه کتاب و کتابخوانی عنوان کرد : این موفقیت ها نشان دهنده بالندگی استان در حوزه های فرهنگی و اجتماعی است.

شایان ذکر است در جریان این نشست از ۱۲ برگزیده استان در عرصه کتاب و کتابخوانی به صورت مجازی  تجلیل به عمل آمد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha