کد خبر: تا-پایان-1400؛-همه-محلات-پایتخت-صاحب-بوستا
۵ آذر ۱۳۹۹، ۱۴:۰۷
تا پایان 1400؛ همه محلات پایتخت صاحب بوستان می‌شوند

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت و به نقل از معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران؛ پیروز حناچی شهردار تهران در واکنش به تذکر فراهانی رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران مبنی بر « توجه به رفع مشكلات فضاي سبز و بوستان‌هاي محلي در 75 محله شهر تهران » از ایجاد حداقل یک بوستان در هر محله تهران تا پایان 1400 خبر داد. متن پاسخ شهردار تهران به مجید فراهانی؛ رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران به شرح ذیل است.

با سلام و احترام

بازگشت به نامه شماره 160/11999 مورخ 99/06/05 در خصوص «تذكر جناب آقاي فراهاني، عضو محترم شوراي اسلامي شهر تهران پيرامون توجه به رفع مشكلات فضاي سبز و بوستان‌هاي محلي در 75 محله شهر تهران» به استحضار مي‌رساند:

1توسعه فضاي سبز از مهم‌ترين اولويت‌هاي شهرداري و شوراي شهر تهران در دوره جديد مديريت شهري مي‌باشد و با تلاش‌هاي صورت گرفته، هم‌اكنون سرانه فضاي سبز شهر تهران به‌طور متوسط 16/33 متر به ازاي هر نفر مي‌باشد كه از ميزان تعيين‌شده در قانون هواي پاك مصوب سال 1396 هيئت محترم دولت كه ميزان سرانه را براي شهرهاي كشور 15 مترمربع تعيين كرده است بالاتر است؛ اگرچه متأسفانه در تعدادي از مناطق به دليل بافت فشرده مسكوني، امكان احداث بوستان ميسر نمي‌باشد و راهكار اساسي آن تجميع پلاك‌ها در بافت مسكوني و ايجاد سرانه‌هاي خدماتي ازجمله فضاي سبز است كه نيازمند يك عزم ملي مي‌باشد.

2در راستاي تحقق شعار «تهران، شهري براي همه» سعي شده است تا حداقل يك بوستان در هر يك از محلات شهر تهران احداث می شود. در اين رابطه با اقدامات انجام‌شده در حال حاضر تعداد محلات فاقد بوستان در شهر تهران از 17 محله در سال 1396 به 10 محله (پيوست‌هاي يك و دو) از مجموع 353 محله شهر رسيده و انتظار مي‌رود تا پايان سال 1400 كليه محلات شهر تهران حداقل داراي يك بوستان باشند.

3هم‌اكنون در محله دهقان در منطقه 7 بوستاني در حال احداث مي‌باشد، هم‌چنين نسبت به شناسايي اراضي در محلات آگاهي واقع در منطقه 11، نبي اكرم (ص) در منطقه 14 و جليلي و مقدم در منطقه 17 اقدام لازم صورت گرفته كه پس از تملك، احداث بوستان در آن‌ها آغاز خواهد شد.

4اقداماتي در قالب اجراي پروژه‌هاي كوچك مقياس محلي سال 1398 و به‌منظور جلب مشاركت شهروندي و رفع نواقص محلات، به انجام رسيده است و علاوه بر آن رفع مشكلات فضاي سبز محلات اعلام شده در متن تذكر عضو محترم شورا نيز در دستور كار شهرداري تهران قرار گرفته است (پيوست سه).

ضمناً اعتبارات لازم براي نگهداشت و توسعه فضاي سبز شهر تهران در قالب رديف‌هاي بودجه مصوب مناطق بيست‌ودوگانه و همچنين پروژه‌هاي توسعه محلي با تخصيص اعتبار به ميزان 100 درصد منظور شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha