کد خبر: تا-دو-سه-ماه-آینده-یکی-از-قطب-های-مهم-تول
۲۳ بهمن ۱۳۹۹، ۱۲:۳۷

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از  وبدا، دکتر سعید نمکی در هفدهمین آیین پویش ره سلامت که با حضور رییس جمهور از طریق ویدیو کنفرانس 9 پروژه مهم بیمارستانی در کشور افتتاح می شود، اظهار داشت: سال سنگینی بر ما، همکاران مان و ملت شریف ایران در مدیریت بیماری کووید19 گذشت و قضاوت در مورد این مدت را باید به گذر ایام و تاریخ سپرد و کاری که ملت شریف ایران با صبوری و بردباری و وفاق ملی برای مدیریت کووید19 انجام دادند را قطعا باید به عنوان برگ زرینی در تاریخ نظام مدیریتی کشور ثبت کرد.

دکتر نمکی افزود: در باتلاق سنگین و سهمگین بیماری کووید19، همکاران ما دست از توسعه زیرساخت ها بر نداشتند و اتفاقاتی که در این مدت رخ داد مانند اضافه شدن حداقل دو هزار و 500 تخت ICU و صدها تخت دیگر در کشور برای اینکه بیماری پشت درب بیمارستانها سرگردان نشود. همچنین در تولید دارو و تجهیزات پزشکی مورد نیاز با تکیه بر توان داخلی، یکی دیگر از کارهای شگرف و ستودنی است که در تاریخ کشور ثبت شد.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در دولت دکتر روحانی و به دنبال اجرای طرح تحول نظام سلامت، اتفاقات مبارکی به ویژه در دو سال گذشته رخ داد. امسال به عنوان اولین سال قبل و بعد از انقلاب، حدود 11 هزار تخت بیمارستانی تا اردیبهشت ماه به ظرفیت کشور افزوده می شود و تعداد زیادی خانه بهداشت، مرکز جامع سلامت و سایر مراکزی که برای محرومین، نقطه امید است، در کشور تکمیل و افتتاح می شود.

وزیر بهداشت افزود: یک خانه بهداشت در یک روستا ممکن است که یک پروژه گران قیمت اقتصادی نباشد اما حتما یک پروژه بسیار مهم در حوزه خدمت رسانی به مردم است. ممکن است چند مرکز جامع سلامت به اندازه یک پروژه زیربنایی هزینه بر نباشد اما برای آینده کشور و کاهش هزینه های نظام سلامت، بسیار سودمند است.

دکتر نمکی اظهار داشت: امروز شاهد افتتاح تعداد قابل توجهی پروژه حوزه سلامت در اقصی نقاط کشور از جمله استانهای خوزستان، خراسان شمالی، کرمان، مازندران، سیستان و بلوچستان، بوشهر و حاشیه شهر تهران خواهیم بود. در حاشیه شهر تهران و در مناطقی مانند شهر قدس، ملارد، شهریار و اسلامشهر، حتی یک تخت بیمارستانی وجود نداشت که به یاری خدا تا پایان سال، حدود دو هزار تخت در حاشیه شهر تهران راه اندازی خواهیم کرد.

وی گفت: در کنار پروژه هایی که امروز به بهره برداری می رسد، هر هفته استانداران و معاونین رییس جمهور که به استانها سفر می کنند، پروژه های حوزه سلامت را افتتاح می کنند. به عنوان نمونه هفته گذشته دکتر جهانگیری پروژه بیمارستانی در اسلام آباد غرب را افتتاح کرد و امیدواریم که تا اردیبهشت ماه با اندکی حمایت بیشتر، هزار و 400 پروژه حوزه سلامت که قول داده بودیم تا سال 1400 افتتاح شود را تکمیل و افتتاح کنیم./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha