کد خبر: تاکید-وزیر-نیرو-بر-توسعه-همه-جانبه-رواب
۱۹ شهریور ۱۳۹۹، ۱۶:۲۷
تاکید وزیر نیرو بر توسعه همه جانبه روابط اقتصادي افغانستان و ایران

به‌گزارش گروه اقتصاد سلامتی خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "رضا اردكانيان" در نشست با "عبدالغفور ليوال" سفير جمهوري اسلامي افغانستان در ايران، از رويكرد اقتصادي طرف افغانستاني در قبال توسعه همه جانبه روابط به‌ويژه انتقال برق، نفت، گاز و ... گلايه کرد و گفت: نمي‌شود كه خردمندي را در يك حوزه قبول داشت و در بخش ديگر نفي كرد.

وی با اشاره به سفر سال گذشته خود به افغانستان و انجام توافق‌های خوب براي توسعه روابط اظهار داشت: در آن سفر رييس جمهور غني دستورات لازم براي عملياتي نمودن پروژه‌هاي برقي از جمله تجديدپذيرها، حل مشكلات بانكي و .. صادر کرد، اما متاسفانه پيگيري‌هاي ما تاكنون پاسخ مشخصي در پي نداشته است.

سفير افغانستان نیز با تاكيد بر مواضع اصولي جمهوري اسلامي ايران در قبال تحولات سياسي، امنيتي افغانستان، در تشريح آخرين وضعيت كشورش گفت: دولت افغانستان با ملاحظه منافع ملي با نشان دادن انعطاف لازم، شرايط را براي برگزاري گفتگوهاي صلح ميان طالبان و دولت افغانستان فراهم نمود.

وی از مواضع خردمندانه جمهوري اسلامي ايران در قبال تحولات افغانستان تشكر کرد و خواستار تداوم آن در آينده شد.

در ادامه، رؤسای كميسيون مشترك همكاري‌هاي دو كشور، بر انجام چند اقدام عملی در حوزه اجرا از سوی دو طرف، تا قبل از برگزاري ششمين اجلاس كميسيون مشترك همكاري‌ها كه قرار است ٤ تا ٦ آبان ماه در كابل برگزار شود، تاکید کردند.

بر اساس این گزارش، به پيشنهاد سفير جمهوري اسلامي افغانستان در ايران به منظور عملياتي نمودن برخي از توافقات و تفاهمات دو كشور در بخش برق مقرر شد كميته‌اي ظرف هفته جاري تشكيل و كار را آغاز کنند.

وزير نيرو ضمن پذيرش پيشنهاد وي در همین جلسه "همایون حائري" معاون امور برق و انرژي را به عنوان رييس، "محمدعلی فرحناکیان" مشاور وزیر در امور بين‌الملل و "علی عدالت" دستيار خود در امور كميسيون مشترك همكاري‌هاي اقتصادي ايران و افغانستان را به عنوان اعضاي كميته معرفي کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha