به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان کرمان، روح‌الله استاک در جلسه با مدیرکل صدا و سیمای استان کرمان، گفت: در سال ۹۹ اخبار جمعیت هلال احمر استان کرمان توسط صدا وسیما به خوبی انتشار داده شده است که جای تشکر و قدردانی دارد.

وی افزود: جمعیت هلال احمر بزرگترین نهاد بین المللی و مردمی است که بر اساس اصول هفتگانه که اصل آن بی طرفی و بی غرضی است به نیازمندان و اسیب دیدگان امدادرسانی می کند و این امر مهم با تقویت سرمایه اجتماعی امکانپذیر است.

مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه راه اندازی شبکه های صداوسیما در دهه ۷۰ بسیار مهم بود، افزود: در دهه ۷۰ سیاست درستی بحث اهمیت فرهنگ ها در راستای فرهنگی و اسلامی که مخاطبین بسیار خوبی دارند و به جمعیت هلال احمر می توانند کمک کنند.

وی افزود: براساس قانون مدیریت بحران وظایف مهمی به جمعیت هلال احمر داده شده که این جمعیت به عنوان متولی اصلی در امر امدادونجات شناخته می شود.

دکتر استاک آموزش آحاد مردم  و نجات آسیب دیدگان از حوادث، اسکان اضطراری و تامین مایحتاج اولیه، جذب و توزیع هدایت کمک های داخلی و خارجی در زمان بحران را از وظایف جمعیت برشمرد.

به گفته وی، مشارکت صدا و سیما و جمعیت هلال احمر در تهیه برنامه‌های آموزشی متناسب با شرایط اقلیم برای افزایش سطح آمادگی مردم در بحران ها وهم اندیشی و همفکری برای تاب‌آوری جامعه از برنامه‌های مهم این جمعیت است.

مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر به نقش مهم خانه های هلال به عنوان یک تشکیلات داوطلب محور برای رسیدن به جامعه تاب آور اشاره کرد و افزود: افق بلند ما راه اندازی ۳۷ هزار خانه هلال در سال ۱۴۰۰ است که تاکنون ۴ هزار خانه هلال افتتاح شده است.

لازم است در زمان وقوع حوادث به کرمان نگاه ویژه شود

احمد علی رمضانی مدیرکل صداوسیمای مرکز کرمان با اشاره  به وسعت ۱۱ درصدی استان بیان کرد: انواع بلاهای طبیعی و غیرطبیعی در کرمان رخ می دهد که مهم ترین آن ها زلزله و سیل های وحشتناک و مهیب است.

وی افزود: با اشاره به حجم آسیب و بحران ها در مقایسه با سایر استان‌ها می طلبد در تصمیم گیری های کلان جمعیت هلال احمر به کرمان نگاه ویژه ای شود.

علی رمضانی با اشاره به اهمیت اعتماد عمومی به جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: اگر اعتماد عموم از جمعیت هلال احمر سلب شود بزرگترین ضربه به بدنه این نهاد مردمی وارد می شود.

وی تاکید کرد: سه برنامه صداوسیمای مرکز استان به منظور معرفی فعالیت های خانه های هلال در روستاها آماده پخش خواهد بود.

امدادرسانی‌های هلال احمر کرمان از سوی صداوسیما به خوبی منعکس شد

رضا فلاح مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان در دیدار با مدیرکل صداوسیمای استان بیان کرد: بحران هایی که محوریت آن امدادرسانی توسط جمعیت هلال احمر است با همکاری و تعامل صداوسیما مرکز کرمان به خوبی انعکاس داده شده است.

وی افزود: نقش اطلاع رسانی به موقع از سوی صدا و سیما در بحران ها و حوادث  بی بدیل است؛ چرا که تجربه ثابت کرده اعلام احتمال وقوع یک بحران پیش بینی شده از شبکه های استانی به جهت آگاه سازی مردم، می تواند بخش قابل توجهی از خسارات را کاهش دهد.

فلاح بااشاره به هدایت افکار عمومی در حوادث توسط رسانه ها، خاطرنشان کرد: صداوسیمای استان کرمان با اطلاع رسانی به موقع، بسیاری از خسارت ها را کاهش داده است.

وی با اشاره به نقش آگاه سازی آحاد جامعه توسط صدا وسیما تصریح کرد: ضرروت تعامل دوسویه دستگاه های امدادی عضو ستاد مدیریت بحران با صدا و سیما به منظور اطلاع رسانی رویدادها و حوادث احتمالی انکار ناپذیر است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با اشاره به اینکه رسانه‌های جمعی به‌ ویژه رسانه‌های تصویری نقش ممتازی در شکل‌دهی افکار عمومی و فرهنگ‌سازی دارند، خاطرنشان کرد: صداوسیما به عنوان یکی از مهمترین ابزارهای اطلاع رسانی و آگاه سازی جامعه به شمار می رود، بنابراین همیشه سعی می کنیم با تعامل و همکاری دوجانبه از سوی جمعیت هلال احمر با صداوسیما در معرفی خدمات و اقدامات جمعیت هلال احمر اطلاع رسانی‌های وسیعی صورت گیرد.

به گفته وی،در حال حاضر با همکاری صداوسیمای استان برنامه های خبری، گزارشی و همچنین مستندسازی متنوعی از فعالیت و اقدامات جمعیت هلال احمر در زمان های بحرانی و عادی با هدف معرفی جنس کار و خدمات این نهاد بین المللی و مردمی انجام شده است.

فلاح خاطر نشان کرد: صدا وسیما نقش مهمی در روشنگری و اطلاع رسانی خدمات جمعیت هلال احمر دارد. قطعا تشویق و دعوت آحاد جامعه در پیشگیری از حوادث با استفاده از ظرفیت این رسانه جمعی، می توان اطلاع رسانی موثر و وسیعی داشت.

وی با اشاره به نقش خانه های هلال در افزایش تاب آوری جامعه، گفت: با استفاده از خانه های هلال تاب آوری را در دورترین نقاط افزایش می دهیم تا این خانه ها در زمان بروز حوادث و بحران ها، بازوی توانمند جمعیت هلال احمر باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha