کد خبر: تاکید-بر-شایسته-سالاری-در-انتصابات،-شف
۲۸ مرداد ۱۳۹۹، ۲۰:۴۹
تاکید بر شایسته سالاری در انتصابات، شفافیت و مبارزه با فساد

به گزارش  گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، دکتر کریم همتی ظهر امروز سه شنبه ۲۸مردادماه با حضور در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گزارشی از اهم اقدامات این جمعیت در ۵ماه گذشته ارائه کرد. محور صحبت های دکتر همتی پیشگیری از شیوع کرونا و مبارزه با فساد و مشکلات این جمعیت بود.

دکتر همتی در این جلسه گفت:زمانی که به جمعیت هلال احمر آمدم انتظار همگان این بوده که آرامشی بر این جمعیت حاکم شود و در بحث کرونا که پاندمی شده بود بتواند به وزارت بهداشت و به کشور کمک کند.

غربالگری ۲۱میلیون ایرانی در ایام نوروز

دکتر همتی افزود:با توجه به اینکه سوابق فعالیت در جمعیت هلال احمر داشتم به سرعت و با کمک ۷هزار امدادگر، نجاتگر و نیروی داوطلب توانستیم بیش از ۲۱میلیون نفر که قصد سفر داشتند در مبادی خروجی شهرها غربالگری کنیم و ۷میلیون ۵۰۰هزار خودرو کنترل شد و ۱۴هزار فرد مشکوک به ابتلا به کرونا شناسایی و به مراکز درمانی ارجاع شدند.

رئیس جمعیت هلال احمر درباره بستری بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان نورافشار،گفت: بیمارستان نورافشار را در مدت شیوع کرونا به عنوان معین بیمارستان مسیح دانشوری فعال کردیم و بیماران مبتلا به کرونا در این بیمارستان بستری شدند و این اقدام خوبی برای خدمت رسانی به مردم بود.

ارائه آموزش های همگانی آنلاین به مردم

دکتر همتی با تاکید بر اینکه در ایام شیوع کرونا جمعیت هلال احمر اقدام به برگزاری دوره های آموزش همگانی آنلاین به هموطنان کرد،اظهارداشت: این آموزش ها بسیار موثر بود و آموزش های ارائه شده بیش از ۷۲میلیون مرتبه بازدید داشته است.

وی به ورود خیرین برای کمک به بیماران مبتلا به کرونا اشاره کرد و افزود:زمانی که وزارت بهداشت به دستگاه های ونتیلاتور نیاز مبرم داشت،خیرین جمعیت هلال احمر اقدام به تهیه ۵۰درستگاه ونتیلاتور کردند و این دستگاه ها را تحویل جمعیت هلال احمر دادند که این جمعیت هم این دستگاه ها را تحویل وزارت بهداشت داد.

امدادرسانی در ۵استان درگیر سیل

دکتر همتی در ادامه این جلسه با اشاره به وقوع سیل در ۵استان همزمان با شیوع کرونا در کشور،گفت: شدت سیل در استانهای بوشهر،هرمزگان،سیستان و بلوچستان و کرمان بیشتر بوده است و در ایام سیل شخصا به رودبار کرمان سفر کرده و در جریان روند امدادرسانی ها قرار گرفتم.

وی افزود:سیاست راهبردی بنده مدیریت میدانی است که در این مدت بسیار کوتاه خدمت در جمعیت هلال احمر با حضور دراستان های کرمان و خراسان رضوی و همچنین انجام مانور ساعت صفر در سمنان و قزوین برگزار شده و بازدید کلی را از استان قم به عمل آورده است و به تدریج از همه استان ها بازدید خواهد کرد.

رئیس جمعیت هلال احمر درباره شفافیت و مبارزه با فساد،تاکید کرد:مشغول بازنگری اساسنامه و آیین نامه جمعیت هلال احمر هستیم چون روزنه هایی وجود دارد که باعث وقوع فساد می شودو در این زمینه گروهی ۱۴نفره را مامور بررسی اساسنامه و شناسایی روزنه ها کرده است و در این زمینه نیازمند مساعدت و همکاری مجلس شورای اسلامی هستیم.

وی با اشاره به اینکه انبارهای جمعیت هلال احمر در ابتدا خالی بود اما با مساعدت رئیس جمهوری این مشکل تا حدودی مرتفع شد،بیان کرد: برای این منظور ۴۵۰میلیارد تومان از سوی دولت بودجه اختصاص داده شد اما برای حل کامل مشکلات نیازمند مساعدت مجلس هستیم.

به گفته دکتر همتی الان ۸فروند از بالگردهای جمعیت هلال احمر زمین گیر است که نیاز داریم مجلس مساعدت کند تا این بالگردها را برای خدمت به مردم محیا کنیم.

ثبت شركت های سرمایه گذاری هلال احمر

دکتر همتی درباره ثبت شرکت سرمایه گذاری هلال احمر،گفت:حتی این شرکت ها ثبت هم نشده بودند و ما این کار را انجام دادیم و امیدواریم بتوانیم در راستای شفافیت بیشتر گام برداریم.

وی با بیان نارضایتی های مراجعان به داروخانه های هلال احمر،اظهار داشت:برخی نارضایتی های مراجعان مربوط به داروهای خاص است که این داروها ابتدا باید ثبت سفارش شوند و پروسه انجام این کار طولانی است و ما در صدد هستیم که این پروسه طولانی را کوتاهتر کنیم.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه یکی از مهمترین مشکلاتی که این جمعیت با آن دست و پنجه نرم میکند،مشکلات اقتصادی است و بیشتر بودجه این نهاد مردمی از طریق ثبت سفارش و حق ثبت است که در سه ماهه اول سال  به شدت کم شده است و ما درخواستمان از مجلس این است که کمک کند که درآمدهای پایداری برای جمعیت پیش بینی شود.

فرسودگی خودروهای امدادی جمعیت هلال احمر موضوع دیگری بود که دکتر همتی به آن پرداخت.

مجوز واردات ۹۰۰خودروی امدادی از سوی دولت

رئیس جمعیت هلال احمر افزود:مجوز واردات ۹۰۰خودروی امدادی برای جمعیت هلال احمر صادر شده است که این مجوز تا سال ۱۴۰۱اعتبار دارد و هلال احمر در صدد است تا از این مجوز برای واردات خودروهای امدادی مورد نیاز خود استفاده کند.

وی درباره ماده ۱۴قانون مدیریت بحران کشور تصریح کرد: براساس این ماده وظایف بسیاری بر عهده جمعیت هلال احمر گذاشته شده است که با امکانات فعلی جوابگوی آن نخواهیم بود.

دکتر همتی افزود:۲ماموریت اصلی من در جمعیت هلال احمر آموزش های همگانی و ایجاد خانه های هلال است و در حال حاضر یک هزار خانه هلال موجود است و یک هزار و ۵۰۰خانه هلال هم آماده بهره برداری است که این خانه ها در هفته دولت با حضور رئیس جمهوری افتتاح خواهد شد.

در این جلسه دکتر باقرزاده از اعضای کمسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: ضرورت دارد در برخی برنامه ها و فعالیت های هلال احمر بازنگری صورت گیرد و کارهای غیرضروری کنار گذاشته شوند و ماموریت های مهم هلال احمر تقویت شود.

دکتر خاتمی، رییس اسبق جمعیت هلال احمر و نماینده فعلی مجلس هم در این دیدار گفت:برخی از مسئولانی که جمعیت هلال احمر در مراکز خارج از کشور خود دارد،صلاحیت لازم را ندارند و ضروری است افراد دارای صلاحیت به کار گیری شوند.

دکتر پاک مهر نیز گفت:خودم هلال احمری هستم و دغدغه من در گذشته این بود که انتصابات در هلال احمر شایسته سالارانه نبوده اما با حضور دکتر همتی انتصابات براساس معیار و شاخص بوده و شایسته سالارانه است و حضور موفق جمعیت هلال احمر در بحران های اخیر ناشی از رویکرد درست دکتر همتی در انتخاب شایستگان بوده است و خوشبختانه مردم به جمعیت هلال احمر اعتماد دارند و امیدواریم این تیم جدید اعتماد را تقویت کند.

وی افزود:وظیفه هلال احمر تسکین آلام بشری است و خیلی از مردم از ابتلا به کرونا ترس دارند و در این زمینه دچار مشکلات روحی و روانی شده اند بنابراین از جمعیت هلال احمر می خواهیم تا در این زمینه نقش برجسته تری ایفا کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha