کد خبر: تاکید-بر-حفظ-حریم-خصوصی-در-ارتباط-تصویر
۳ فروردین ۱۴۰۰، ۱۰:۱۷
تاکید بر حفظ حریم خصوصی در ارتباط تصویری

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه خبری پلیس،سرهنگ دوم علی‌محمد رجبی   در تشریح این مطلب اظهار داشت: مهمترین اصل در دید و بازدهای مجازی نوروز که قرار است از شبکه‌های اجتماعی صورت گیرد حفظ حریم خصوصی خود و دیگران بوده که از اهمیت بالایی برخوردار است و می‌بایست شهروندان قبل از تماس‌های تصویری تنظیمات امنیت (Privacy) حریم خصوصی خود را کنترل کنند.

وی افزود: در به اشتراک گذاشتن فایل‌ها، کلیپ‌ها و عکس‌های خانوادگی نوروزی خود کمی دوراندیش باشید؛ چرا که مجرمان سایبری به راحتی از این کلیپ‌ها و تصاویر می‌توانند سوءاستفاده کرده و شاید قربانی بعدی شما و خانواده‌تان باشید.

سرهنگ رجبی با اشاره به پرونده‌های سوءاستفاده مجرمان سایبری از تصاویر و کلیپ‌های شهروندان و هتک حیثیت آنها در سال‌های گذشته گفت: حفظ حریم خصوصی در فضای مجازی در گام اول بر عهده خود کاربران است که باید مانع دست درازی دیگران به حریم خصوص خود و خانواده‌شان باشند.

رئیس مرکز تشخیص ‌و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا افزود: قطعاً دید و بازدید مجازی ما در نوروز نقش مهمی در کاهش انتقال زنجیزه ویروس کرونا را دارد، اما باید این دید و بازدیدهای مجازی حتماً با رعایت استانداردها و ایمنی مجازی صورت گیرد تا مجرمان سایبری را که به دنبال جمع آوری اطلاعات ما هستند ، ناکام بگذارد.

وی ادامه داد : پیش از تماس تصویری،GPS تلفن همراه خود را غیرفعال کنید تا هنگام اشتراک‌گذاری تصاویر، موقعیت مکانی شما نامعلوم بماند؛ همچنین تصاویر و ویدیوهای خود را برای افراد ناشناس ارسال نکنید.

به گفته سرهنگ رجبی از آنجایی که مطالب، تصاویر و کلیپ‌های منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی به هیچ نحوی قابل بازگشت نیستند، باید مراقب باشید که چه نوع مطالب، تصاویر و کلیپ‌هایی را برای تبریک نوروزی در شبکه‌های اجتماعی خود را بارگذاری می‌کنید.

اين مقام انتظامي با اشاره به اینکه آگاهی‌بخشی و پیشگیری از وقوع جرائم در فضای مجازی از اولویت‌های پلیس فتا است، به شهروندان توصیه کرد: در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک يا تهدید توسط مجرمان اینترنتی، موضوع را در اولین فرصت به پلیس اطلاع دهند و به‌صورت مستمر برای مطالعه هشدارهای سایبری و مصونیت از شگردهای مجرمانه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir مراجعه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha