کد خبر: تاکید-بر-ارتقای-زیرساخت-های-فضای-مجازی
۵ مرداد ۱۳۹۹، ۲۱:۴۶

به گزارش  گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا، دکتر کیانوش جهانپور در جشنواره تبلیغات و روابط عمومی ایران که به صورت مجازی برگزار شد،‌ گفت: این جشنواره به لطف کرونا به صورت مجازی برگزار شد، منظور از لطف این است که جشنواره در ایام همه گیری کووید 19 برگزار شده و کرونا، علیرغم سختی ها و مصائبی که برای مردم ایران و دنیا به همراه داشته است، چنانچه بخواهیم به نیمه پر لیوان بنگریم، توجه همگان را به سمت فضای دوم یعنی فضای مجازی و ظرفیت هایی که این فضا برای جوامع مختلف به ارمغان آورده، معطوف کرده است. بنابراین، می توان گفت کرونا در کنار مشکلات و بلیه ای که ایجاد کرده، منجر به تعریف و رسمیت بخشیدن به ظرفیت های فضای مجازی شده است.

وی افزود: شاید بتوان ادعا کرد که در تمام جهان در خلال همه گیری جهانی کرونا و البته همزمان در کشور ما، روابط عمومی و ارتباطات، علم و فن ارتباطات و واحدهای روابط عمومی و ارتباطات و رسانه ها، جایگاه های ویژه ای داشتند.

دکتر جهانپور بیان کرد: در ایران و جهان، بخش اعظم آنچه در زمینه مقابله با ویروس کرونا انجام می شد، مرتبط با حوزه ارتباطات و روابط عمومی بود و زیربنا و زیرساخت هر توفیقی که در این مسیر در کشورهای مختلف حاصل شد، از مسیر ارتباطات و روابط عمومی و  رسانه های جمعی و گروهی محقق شد. بنابراین، گام اول در مقوله همه گیری کرونا، در هر جامعه ای به خصوص آنچه در کشور ما اتفاق افتاد، موضوع تبیین، اقناع و جلب مشارکت اجتماعی بود و قطعا بدون روابط عمومی مناسب، ارتباطات مطلوب و رسانه های با نفوذ و پرتوان، تبیین و اقناع افکار عمومی و جلب مشارکت های اجتماعی در این ابعاد وسیع در هفته ها و ماه های اول همه گیری حاصل نمی شد. لذا این پدیده را علیرغم تمام جنبه های منفی که داشت، از حوزه ارتباطات و روابط عمومی مثبت ارزیابی می کنیم.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در این جشنواره مجازی، عنوان کرد: امروز که جشنواره تبلیغات و روابط عمومی ایران در خلال همین روزهای کرونایی در حال برگزاری است، شاید تمرکز و توجه بیشتری روی این حوزه و ظرفیت های فضای مجازی،‌ تبلیغات و روابط عمومی ایجاد شود و جتی ممکن است این ظرفیت ها در کشور ما به دلایل مختلف بالفعل نشده باشد و با برگزاری اینگونه جشنواره ها مورد توجه قرار گیرد.

وی ضمن قدردانی از دکتر هوشمند سفیدی، رییس جشنواره تبلیغات و روابط عمومی ایران، تصریح کرد: امیدواریم که این جشنواره هرساله به عنوان نقطه عطفی برای توسعه تبلیغات، اطلاع رسانی، ارتباطات و روابط عمومی و همچنین ارتقای نهاد روابط عمومی ها در کشور قرار گرفته و از سویی منجر به توسعه توجه به فضای دوم و فضای مجازی در ارکان و جوانب روابط اجتماعی قرار گیرد.

دکتر جهانپور با تاکید بر ارتقای زیرساخت های فضای دوم و فضای مجازی، یادآور شد: ظرفیت های فضای مجازی در بسیج ملی مقابله با کرونا به یاری و مدد ما در نظام سلامت و در ستاد ملی مقابله با کرونا آمد و قطعا این ظرفیت ها می تواند در ابعاد وسیع تر و گسترده تر و با عمق و ضریب نفوذ بیشتری نیز مورد استفاده قرار گیرد و در مدیریت جاری، مدیریت راهبردی و مدیریت بحران هم باید به عنوان یک زیرساخت اساسی به این موضوع توجه شود.

وی ادامه داد: توجه و تمرکز بیشتر به ارتباطات و روابط عمومی و فضای مجازی باید مورد توجه سایر حوزه ها نیز قرار گیرد. با تبیین این موضوع و اهمیتش و همچنین، انتقال این پیام به جامعه و سطوح مدیریتی مختلف، در سالهای آتی به صورت چشمگیر و موثرتری می توان از این ظرفیت استفاده کرد.

وی ضمن تبریک به برگزیدگان این جشنواره، گفت: امیدوارم در کنار یکدیگر، با استفاده از علوم و فنون روز دنیا، همگان با دنیا و حتی یک گام فراتر از دنیا، در مسیر ارتقای حوزه روابط عمومی و ارتباطات گام های محکم تری برداریم.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در پایان اظهار کرد: معتقدم که سلامت موضوعی اجتماعی و مردمی است و ارتقای سلامت جز از مسیر ارتقای روابط عمومی و ارتباطات مردمی و اجتماعی نخواهد گذشت. سایر حوزه ها نیز کمابیش چنین خواهد بود.

گفتنی است، در جشنواره تبلیغات و روابط عمومی ایران که امروز و به صورت مجازی برگزار شد، از دکتر جهانپور، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، در بخش اطلاع رسانی در حوزه کرونا، تقدیر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha