کد خبر: تاکید-استاندار-تهران-بر-جدی-گرفتن-پروت
۱ تیر ۱۳۹۹، ۱۸:۲۸

به گزارش  گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، انوشیروان محسنی بندپی در حاشیه جلسه ویدئو کنفرانس ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به گذشت بیش از چهار ماه از شیوع کرونا اظهار داشت: ۱۲۳ روز از شیوع کرونا در کشور و استان تهران می گذرد و در این مدت تمام تلاش این بوده که راهبرد حفظ حساسیت، عدم اطمینان کاذب و پرهیز از عادی شدن شرایط و زندگی با کرونا را دنبال کنیم.

وی ادامه داد: در این مدت تلاش شده تا شرایطی فراهم کنیم که پروتکل‌های بهداشتی در استان تهران بر اساس دستورالعمل های وزارت بهداشت توسط مردم، اتحادیه ها و صنوف مختلف رعایت شود که این عوامل سبب شد تا شیوع کرونا در استان تهران علی رغم تراکم جمعیتی و تمرکز فعالیت های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و غیره مدیریت شود وجزو استان‌هایی بودیم که موارد بستری و فوتی بالا نبود.

استاندار تهران همچنین عنوان کرد: پیک مراجعه را در روز ۱۹ اسفند و پیک بستری را نیز در روز ۲۲ اسفند شاهد بودیم، منتها اکنون با توجه به بازگشایی های صورت گرفته و عدم استفاده از وسایل حفاظت فردی و رفع محدودیت ها حجم ترددها از استان تهران زیاد بوده که بازگشت آنها سبب افزایش ملایم میزان مراجعین، بستری ها و فوتی ها شده است.

محسنی بندپی با اشاره به اینکه نباید فکر کنیم که کرونا پایان یافته چراکه هنوز واکسن و درمانی ندارد و تنها راه جلوگیری از شیوع کرونا استفاده از وسایل حفاظت فردی و در خانه ماندن است گفت: نگرانی از ابتلا به کرونا را باید جدی گرفت و در این راستا همچنان همکاری مردم مهمترین اصل و راهبرد می باشد.

وی افزود: قبلا گفته می شد افراد که بیماری زمینه‌ای دارند بیشتر درگیر این بیماری بودند، منتها اکنون حتی کودکان و میانسالان هم مبتلا می شوند، ضمن اینکه علاوه بر ریه اکنون قلب، کلیه و حتی مغز نیز دچار مشکل می‌شود، از اینرو توصیه این است که پروتکل های ابلاغی وزارت بهداشت جدی گرفته شود.

استاندار تهران با بیان اینکه فاصله گذاری اجتماعی در تهران حدود ۱۰ درصد است عنوان کرد: برخی مسائل از جمله حجم تردد در مترو اجتناب‌ناپذیر است، همچنانکه پیش از این میزان حضور مسافران مترو ۴۰۰ هزار نفر بود و اکنون به یک میلیون و سیصد هزار نفر رسیده است، البته خوشبختانه ۹۰ درصد مردم در مترو از ماسک استفاده می کنند.

محسنی بندپی سپس خاطرنشان کرد: نگرانی ما از افزایش حجم تردد ها و تجمع در مترو می باشد که با توجه به اینکه استفاده از ماسک در مترو الزامی شده و ضرورت رعایت فاصله گذاری اجتماعی با تدابیری همچون افزایش تعداد اتوبوس ها امید است، نگرانی ها در این زمینه مرتفع شود.

محسنی بندپی همچنین تاکید کرد: باید مسافرت‌ها کاهش پیدا کند و با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، وضعیت استان را مدیریت کنیم تا با استمرار همکاری مردم، صنوف و اتحادیه از پیک مجدد جلوگیری کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha