کد خبر: تاکيد-مديرعامل-شرکت-فرودگاه‌ها-بر-اتم
۲۲ مهر ۱۴۰۰، ۱۱:۳۱
تاکيد مديرعامل شرکت فرودگاه‌ها بر اتمام پروژه باند ۲۹ چپ فرودگاه مهرآباد تا پايان بهمن

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در این جلسه که با حضور مسئولان شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، سازمان هواپیمایی کشوری، فرودگاه بین‌المللی مهرآباد، مسولین شرکت، مشاور کارفرما وگروه مشارکت برگزار شد، سیاوش امیرمکری، ضمن قدردانی از تمامی تلاش‌های صورت گرفته برای اجرای بهنگام پروژه گفت: ما برای اتمام این پروژه فقط یک سناریو داریم آن هم اتمام این پروژه در بهمن ماه ۱۴۰۰ است. همه باید برای اجرای این سناریو همکاری داشته باشند و تلاش کنند تا به موقع به نتیجه برسد.

وی با بیان اینکه پروژه بهسازی باند ۲۹ چپ فرودگاه بین‌المللی مهرآباد یک پروژه ملی برای وزارت راه و شهرسازی، دستگاه‌های بالادستی، شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و فرودگاه مهرآباد است، تاکید کرد: باید با تمهیدات و پیگیری‌های انجام شده، تا هفته آینده به ظرفیت ۲۵۰۰ تا ۲۷۰۰ تن تولید آسفالت در روز برسیم و عدم دسترسی به ظرفیت تولید آسفالت مورد نظر می تواند پروژه را تحت تاثیر خود قرار دهد.

امیرمکری با قدردانی از حمایت های سازمان هواپیمای کشوری برای کمک به رفع محدویت‌های عملیاتی در فرودگاه مهرآباد، از همکاران در این فرودگاه برای ایجاد هماهنگی و تلاش برای همکاری با سازمان هواپیمایی کشوری در استفاده از حداکثر ظرفیت باند ۲۹ راست قدردانی کرد.

وی با بیان اینکه هرچه محدودیت در فرودگاه مهرآباد ایجاد شود، تاثیر آن در کل فرودگاه‌‎های کشورمان نمایان خواهد شد، افزود: انتظار می‌رود همکاران شرکت فرودگاه‌ها و فرودگاه مهرآباد با در نظر گرفتن نظرات سازمان هواپیمایی، ظرفیت اعزام و پذیرش را در این فرودگاه بالا ببرند.

امیرمکری همچنین تاکید کرد: با توجه به اینکه ممکن است در ماه‌های آتی شرایط جوی خاصی اتفاق بیفتد، بنابراین همکاری میان فرودگاه مهرآباد و سازمان هواپیمایی در این زمینه باید بیشتر شود.

خط قرمز پروژه، عدول از برنامه زمانبندی مصوب است

حسین اسفندیاری، عضو هیات مدیره و راهبر عمليات فرودگاهي شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در این نشست با اشاره به برخی مشکلات که منجر به کاهش سرعت اجرای پروژه شده بود، گفت: هیات مدیره اکیدا با پیشنهاد مشاوره کارفرما مبنی بر اتمام این پروژه در سال ۱۴۰۱ مخالفت کرد.

وی افزود: چندین جلسه به دستور مدیرعامل شرکت فرودگاه ها برای حل مشکلات صورت گرفت و من امروز با خوشحالی اعلام می‌کنم که تمام مشکلات با کمک شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران حل شده و برنامه زمانبندی جبرانی گروه مشارکت نیز توسط مشاور کارفرما و شرکت فرودگاهها بررسی و نهایی شده است.

تلاش شبانه‌روزی برای انجام یک کار بزرگ

سپس محمد الهی‌نیا، معاون عملیات هوانوردی فرودگاه بین‌المللی مهرآباد در تشریح عملیات نصب  چراغ‌های RTIL، گفت: با توجه به اینکه باند ۲۹ راست تنها باند فعال فرودگاه مهرآباد است و امکان بستن آن وجود نداشت، بخشی از کار نصب چراغ‌های RTIL به ساعت ۲ تا ۴ بامداد موکول شد و بقیه نیز حدود ساعت ۱۱ تا ۱۵ در میان پروازها و با بسته شدن های موقت  باند صورت گرفت.

وی با اشاره به وجود تفاوت‌هایی میان پیشنهاد ارسالی از سوی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با پیشنهاد سازمان هواپیمایی کشوری درباره اپروچ‌ لایت‌های باند ۱۱ چپ، گفت: هر یک از این دو پیشنهاد یک نقطه مشترک به نام چراغ‌های RTIL داشت  و همکاران من در معاونت فنی و مهندسی بدون از دست ندادن زمان، نصب چراغ‌های RTIL را در کمترین زمان ممکن  انجام دادند.

تعیین مسئول مشخص برای امور برون‌سازمانی

در ادامه این جلسه، مصطفی صفایی، معاون عملیات فرودگاهی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، با تاکید بر ضرورت پایبندی به زمانبندی مصوب، اظهار کرد: ما باید در دو قسمت کار را جلو ببریم. یک قسمت که در اختیار ما قرار دارد و یک قسمت نظیر قیر پلیمری یا آزمایشگاه که اقدامات برون‎‌سازمانی محسوب می‌شود. و می بایست یک نفر مشخص برای کارهای برون‌سازمانی از سوی گروه مشارکت تعیین شود تا با توجه به پیشرفت کار، تایید طرح اختلاط‌ها را هرچه زودتر بگیرند چرا که بخش بسیار مهمی از پروژه مسئله آسفالت است.

وی خرید قیر پلیمری، آوردن مصالح، لوله‌ها و نظایر آنها را از دیگر نکاتی یاد کرد که باید یک نفر برای پیگری این موضوع تعیین شود تا طبق برنامه جبرانی پیش برویم.

"ابرپروژه" که باعث افتخار خواهد شد

به گزارش روابط عمومی فرودگاه بین‌المللی مهرآباد، علی اصغر باریکانی، مدیرکل حوزه ریاست و قائم مقام حوزه نظارت و پیگیری رئیس سازمان هواپیمایی کشوری نیز در این جلسه با بیان اینکه "اهمیت پروژه مهرآباد بر کسی پوشیده نیست" گفت: به نظر من، اگر از واژه "ابرپروژه" برای این پروژه استفاده شود، واژه  گزافی قطعا نخواهد بود چون اهمیت آن آنقدر بالاست که آن را از سایر پروژه‌های فرودگاهی سراسر کشور متمایز می‌کند.

وی ضمن قدردانی از تمامی افرادی که برای پیشبرد این پروژه تلاش می‌کنند، گفت: با توجه به تجربه‌ای که از فرودگاه مهرآباد دارم، می‌دانم که برای انجام یک کار کوچک در این فرودگاه بایستی هماهنگی‌های فراوانی صورت بگیرد. این فرودگاه یک فرودگاه "مدام زنده" است و این موضوع، مسئولیت مجریان این پروژه را بسیار سنگین‌تر می‌کند.

باریکانی همچنین بر ضرورت اتمام به‌هنگام این پروژه تاکید کرد و گفت: انجام این پروژه افتخاری برای شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و همچنین سازمان هواپیمایی کشوری محسوب می‌شود که در کنار این شرکت ایستاده است.

هزینه‌های جانبی تاخیر روازنه پروژه

در ادامه میثم شاکر، مدیرکل دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری ضمن قدردانی از همکاری همه دست اندرکاران اجرای این پروژه با اشاره به اهمیت زمان اتمام آن گفت: هر روز تاخیر پروژه، هزینه‌های جانبی زیادی را برای صنعت هوانوردی به همراه خواهد داشت. بنابراین، برای رفع نقاط بحرانی پروژه همت مضاعف کنید تا طبق برنامه زمانبندی شده این پروزه ملی به پایان برسد.

شاکر افزود: نصب چراغ‌های RTIL به انجام نشست و برخاست‌ها در باند ۱۱ چپ بسیار کمک می‌کند.

گفتنی است، حاضران در این جلسه در انتها از بخش‌های مختلف پروژه بهسازی باند ۲۹ چپ فرودگاه بین‌المللی مهرآباد بازدید و از نزدیک در جریان اقدامات انجام گرفته در  باند ۲۹ چپ قرار گرفتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha