کد خبر: تاکنون-بیش-از-۹۵-هزار-واحد-مسکونی-روستا
۱۲ مهر ۱۳۹۹، ۱۲:۳۵

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، هادی حق شناس در آیین متمرکز هزار جلد اسناد مالکیت واحدهای مسکونی توسط بنیاد مسکن با حضور رضایی رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و دیگر اعضای این کمیسیون, نمایندگان استان در مجلس, معاونان بنیاد مسکن کشور و مدیران استانی در روستای کلاجان قاجار تصریح کرد: تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار گلستان از طرح هادی برخوردارند و به برکت انقلاب اسلامی بیش از ۹۰ درصد روستاهای استان از برق, گاز و امکانات مخابراتی برخوردارند و بیش از ۷۵ درصد روستاها نیز از آب شرب سالم استفاده می کنند.

وی افزود: در سال جاری با ۴ حادثه رانش زمین, زلزله و سیل در شهرستان های مختلف استان روبرو بوده ایم  که در جریان این حوادث هزار واحد مسکونی با همکاری بنیاد مسکن در حال ساخت است.

استاندار گلستان گفت: یکی از مشکلات فعلی روستاها, مشکل اشتغال است که تلاش داریم با اقدامات کارآفرینی مانع خروج اهالی از روستاها شویم و زمینه ماندگاری آنان را فراهم آوریم.

حق شناس یادآور شد: اهدا سند موجب کاهش اختلافات در بین مردم می شود و آنها امکان استفاده از تسهیلات را می یابند.

وی خاطر نشان کرد: میانگین اهدا اسناد ۲۰ درصد بیش از متوسط کشور است و تلاش داریم با همکاری ثبت اسناد تا سال آتی تمام اراضی استان سند دار شوند.

در این آیین، رضایی، رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: خوشبختانه اقدامات بنیاد مسکن در روستا ارزشمند است و باید تلاش کنیم با ثبات دهیاران زمینه دلگرمی آنان را فراهم آوریم.

وی افزود: متاسفانه به دلیل برخی سیاست های نادرست در گذشته شاهد مهاجرت روستاییان به شهرها بوده ایم که باید با ایجاد و توسعه اشتغال در روستاها شاهد عدم مهاجرت آنان باشیم.

همچنین در این جلسه با حضور استاندار گلستان, نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی, معاونین بنیاد مسکن کشور و دیگر مدیران استان تعدادی از هزار سند آماده تحویل به صورت نمادین به تعدادی از روستاییان اهدا شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha