کد خبر: تاکنون-بیش-از-۳۰-بیمار-مشکوک-به-کرونای-ا
۶ اسفند ۱۳۹۹، ۱۱:۴۹

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،دکتر مهدی قلیان با اشاره به شناسایی نخستین فرد مبتلا به کرونا انگلیسی در مشهد خاطر نشان کرد: این بیمار مرد ی ۷۰ ساله است و هم اکنون در یکی از مراکز درمانی شهر مشهد بستری و در حال درمان می باشد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: به دنبال مثبت شدن نخستین مورد کرونای انگلیسی در مشهد تمهیدات پیشگیرانه برای پیشگیری از شیوع این ویروس در استان خراسان رضوی در حال اجراست.

دکتر قلیان افزود: در همین راستا تمامی افراد در تماس با این بیمار در حال رهگیری و انجام آزمایش هستند و بیمار به صورت ایزوله بستری است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه تشخیص و درمان کرونای انگلیسی  با نوع قبلی هیچ گونه تفاوتی ندارد از شهروندان خواست علاوه بر حفظ آرامش در خصوص رعایت پروتکل ها دقت بیشتری داشته باشند .

وی با بیان اینکه تفاوت مهم این ویروس با ویروس قبلی سرعت انتقال و شیوع این بیماری و همچنین بالارفتن میزان ابتلای افراد زیر 20 سال است خاطر نشان کرد: با توجه به این که برخی جوانان و نوجوانان در رعایت پروتکل ها سهل انگاری نموده و حساسیت کمتری دارند این موضوع نگران کننده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطر نشان کرد: به طور حتم موارد بیشتری از کرونای انگلیسی در مشهد وجود دارد لذا رعایت بیش از پیش دستورالعمل های  بهداشتی مورد تاکید می باشد.

وی تصریح کرد: در ابتدای هفته مواردی از کرونای انگلیسی در استان های همجوار شناسایی شد و با کشف اولین ویروس کرونای انگلیسی در مشهد باید به این نکته توجه داشت که کشف این ویروس به معنای چرخش آن درمشهد است و مطمئنا موارد بیشتری در این شهر وجود دارد که هنوز شناسایی نشده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha