کد خبر: تامین-معیشت-و-نیازهای-دارویی-خواسته-حد
۲۱ مهر ۱۳۹۹، ۱۱:۵۱

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از خانه ملت،سید مرتضی خاتمی عضو کمیسیون بهداشت گفت:  تامین معیشت و نیازهای دارویی جامعه، حداقل خواسته مردم است و تامین آن مشهودترین وظیفه دولت است. مردم نجیب و صبور ایران اسلامی سزاور بهترین ها هستند اما  تامین معاش و نیازهای داروئی  در شرایط سخت اقتصادی باید به قیمت مناسب در اختیار همگان قرار گیرد.

نماینده مردم ماهنشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی گفت: در آمریکا و اروپا  به دلیل شرایط کرونائی بین ۱۰ تا ۳۰ درصد از تولید ناخالص داخلی کاهش یافته و در کل، اقتصاد جهانی ۱۰ درصد کوچک تر شده است. کشورمان در کنار شرایط سخت تحریمی و ضعف در نظام مدیریتی با معضل ویروس کرونا مواجه شده است و این وضعیت را بدتر کرده بطوری که برخی کسب و کارها مورد تهدید قرار گرفته اند. در چنین شرایطی تمرکز بر تامین اقلام اساسی بسیار حیاتی است .

وی گفت: با وجود تهدیدهای آمریکا برای تحریم یکجانبه و خروج از برجام، متاسفانه هیچ آمادگی وجود نداشت  و هیچ سناریویی مهیا نشده بود و مشکلات امروز، ناشی از عدم پیش بینی و برنامه ریزی مناسب است. ارز ۴۲۰۰ فقط رانت ایجاد کرد و بخشی از منابع کشور بتاراج رفت و در عوض کالاها یا وارد کشور نشد و یا گران به دست مصرف کننده رسید .

عضو کمیسیون بهداشت  در خصوص تخصیص ۱ میلیارد یورویی از صندوق توسعه ملی چنین بیان داشت: دارو و کالاهای اساسی باید در اولویت باشد و برای تامین ارز باید از طریق قوه قضائیه پیگیر برگشت ارزهای صادراتی بود و از سوی دیگر از طریق حقوقی و کنسولی از کشورهایی مثل چین، کره، هند و عراق پیگیری گردد.

وی در پایان افزود: تاخیر در ارائه واکسن آنفولانزا به گروههای پرخطر پذیرفته نیست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha