کد خبر: تامین-اجتماعی-پیشگام-اجرای-نسخه-الکتر
۲۴ فروردین ۱۴۰۰، ۲۰:۱۷

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، دکتر حجتی پور در گفتگو با رادیو من، با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی پیشگام اجرای طرح نسخه الکترونیک و حذف دفترچه های درمانی است، افزود:  این طرح در راستای برنامه ششم توسعه و قانون بودجه اجرا شده و مزایای مختلفی بویژه از لحاظ زیست محیطی، حذف خطاهای نسخه نویسی و خدمات مناسبتر به بیمه شدگان دارد.

دکتر حجتی پور با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی در این زمینه پیشگام است خاطرنشان کرد: این سازمان طرح نسخ الکترونیکی را در مراکز ملکی خود از سال 94 در دستور کار قرار داد و هم اکنون در این مراکز صد در صد نسخ الکترونیکی شده است.

وی ادامه داد: طرح توسعه نسخ الکترونیک در مراکز طرف قرارداد هم از سال 97 در دستور کار قرار گرفت و از اسفند سال گذشته، صدور دفترچه متوقف شد.

وی با قدردانی از تعامل دانشگاه علوم پزشکی با تامین اجتماعی برای اجرای این طرح گفت: سال گذشته برای مجهز کردن مراکز درمانی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی در استان به ملزومات لازم اجرای طرح نسخ الکترونیک، 60 میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان کرمانشاه با اشاره به تولید سه هزار نسخه الکترونیک در استان، در مدت زمان کوتاه اجرای طرح نسخ الکترونیکی از عملکرد همکاران خود و دست اندرکاران اجرای این طرح قدردانی کرد.

دکتر حجتی پور گفت: سازمان تامین اجتماعی زیرساخت ها و امکانات لازم مانند سرورهای مناسب برای اجرای این طرح را فراهم کرده و در صورت بروز مشکل احتمالی و یا ضعیف شدن اینترنت، امکان نسخه نویسی آف آنلاین (که در آن پزشک روی سرنسخه خود نام و نام فامیلی، کد ملی و کد رهگیری استحقاق بیمه بیمار را قید می کند) فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه طرح نسخ الکترونیکی در مراکز زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و داروخانه ها به شکل مناسبی در حال اجراست، گفت: عمده مشکل اجرای این طرح در حال حاضر در مطب هاست و متاسفانه برخی از پزشکان همکاری لازم را در این زمینه ندارند.

دکتر حجتی پور از ارائه تسهیلات 40 میلیون تومانی برای تجهیز مطب پزشک ها به رایانه و تجهیزات مورد نیاز اجرای طرح نسخه الکترونیک خبر داد و یادآور شد با توجه به اینکه بزودی علاوه بر حذف دفترچه های درمانی تامین اجتماعی، دفترچه های دیگر بیمه ها مانند بیمه سلامت و روستایی نیز حذف خواهند شد، بهتر است همه پزشک ها تعامل مناسبی در اجرای این طرح ملی مفید داشته باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha