کد خبر: تامین-اجتماعی-به-650-هزار-کردستانی-خدمات
۶ اسفند ۱۳۹۹، ۱۳:۴۷

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، سید صلاح قریشی اظهار کرد: با توجه به شرایط کرونایی و در راستای پیشگیری از این بیماری سعی شده خدمات به سمت غیرحضوری برود و در همین راستا 30 نوع خدمات به صورت الکترونیکی به مردم ارائه شد و بیش از 70 میلیون بار مراجعات به شعب این سازمان را کاهش داد.

مدیرکل تامین اجتماعی کردستان اضافه کرد: در حال حاضر در استان کردستان 650 هزارنفر زیرپوشش خدمات تامین اجتماعی قرار دارند.

وی با بیان اینکه 210 هزار بیمه شده در استان کردستان داریم، گفت: 11 هزار میلیارد و 216 میلیون ریال بابت خدمات کوتاه‌ و بلندمدت و بیمه بیکاری از اول امسال به جامعه هدف ارائه شده است.

وی افزود: در حال حاضر 559 هزار و 533 نفر بیمه شده اصلی و تبعی در استان زیرپوشش تامین اجتماعی هستند و 10 واحد و 4 شعبه اقماری به این افراد خدمات‌رسانی می‌کنند.

به گفته قریشی، 17 هزار و 829 کارگاه فعال در استان وجود دارد و ضریب نفوذ بیمه‌ای استان 4.5 درصد است.

قریشی با بیان اینکه تمام تلاش ما ارائه خدمات به صورت غیرحضوری به جامعه هدف است، اذعان کرد: تاکید مدیریت سازمان تامین اجتماعی بر ارائه خدمات به صورت غیرحضوری است و به همین منظور سامانه‌های مختلفی راه‌اندازی شده است.

وی در ادامه به اقدامات حوزه ستادی اداره کل تامین اجتماعی در استان پرداخت و گفت: تعیین راهنمایان طرح 3070 در سطح شعب استان، آموزش و راهنمایان و مسئولان واحدهای اجرایی طرح 3070 در سطح شعب استان توسط رابط آموزش، تهیه تراکت‌های تبلیغاتی حاوی فرایند نحوه بهره‌برداری از خدمات غیر حضوری 3070، رصد و پاییش و اخذ مسائل و مشکلات و...از اقدامات انجام گرفته است.

قریشی با بیان اینکه از اول اسفندماه دفترچه درمانی برای هیچ بیمه شده‌ای صادر نخواهد شد، گفت: بیمه شده ما در مراجعه به مراکز درمانی از طریق کد ملی خدمات انجام می‌شود.

مدیرکل تامین اجتماعی کردستان گفت: مراجعه به پزشک و مراکز درمانی و احراز هویت بیمه‌شدگان از طریق ارائه کارت ملی، شناسنامه و یا جلد دفترچه بیمه امکان‌پذیر است.

وی خاطرنشان کرد: به منظور استفاده از این امکان لازم است بیمه شدگان، بازنشستگان و کارفرمایانی که تاکنون در سامانه خدمات غیرحضوری تأمین اجتماعی ثبت نام نکرده‌اند، از طریق نشانی eservices.tamin.ir و یا لینک مستقیم از سایت رسمی سازمان تأمین اجتماعی به نشانی tamin.ir نسبت به ثبت نام و ثبت شماره حساب بانکی اقدام کنند.

قریشی به اثرات ایجاد چنین بستری در سازمان تامین اجتماعی گریزی زد و گفت: دریافت هدیه ازدواج تامین اجتماعی، حذف مراجعه فرزندان اناث مستمری بگیران با ثبت هوشمند خاتمه کفالت، ابلاغ الکترونیکی احکام مطالباتی تامین اجتماعی، الکترونیکی شدن ابلاغ مفاصاحساب واگذارنده و پیمانکار، استعلام وضعیت دریافت مستمری و ارتباط بیمه‌ای بیمه شدگان، ثبت نام غیرحضوری افراد تبعی توسط بیمه شده اصلی، انعقاد قرارداد ادامه بیمه به طور اختیاری و ...از خروجی‌های ارائه این خدمات است.

به گفته مدیرکل تامین اجتماعی کردستان، در طرح ۳۰۷۰ دو خدمت پرداخت کمک هزینه ازدواج و استعلام تحت تکفل بودن یا نبودن فرزندان اناث بیمه‌شدگان غیرحضوری شده است.

وی افزود: بر این اساس از این پس بیمه شدگانی که ازدواج می‌کنند برای اخذ کمک هزینه ازدواج نیاز به مراجعه و حتی نیاز به درخواست ندارند و ازدواج‌های ثبت شده و احراز شرایط به صورت سیستمی از طریق تعامل با سامانه‌های ثبت احوال، انجام و همان روز پرداخت صورت می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha