کد خبر: تازه-ترین-خبرها-از-انفجار-بزرگ-بیروت
۱۵ مرداد ۱۳۹۹، ۱۵:۳۳
تازه ترین خبرها از انفجار بزرگ بیروت
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری سلامت به نقل از CNN، انفجار بیروت در روز سه شنبه، اولین تجربه لبنان از این انفجارات مهیب نبود. نه سال پیش در این محل انفجار بزرگی رخ داد که پنجمین انفجار بزرگ در جهان نامیده شد.

دبیرکل سازمان ملل به خانواده‌های قربانیان تسلیت می‌گوید

دبیرکل سازمان ملل متحد (آنتونیو گوتررس) عمیق ترین تسلیت خود را به کسانی که در اثر انفجار در بیروت آسیب دیده‌اند، گفت. وی روز چهارشنبه در توییتر گفت: من برای همه مجروحان، از جمله پرسنل سازمان ملل، بهبودی سریع آرزو می‌کنم. سازمان ملل متعهد به پشتیبانی از لبنان در این زمان دشوار است. کمیسیونر عالی پناهندگان سازمان ملل متحد، فیلیپو گراندی نیز در بیانیه‌ای که روز چهارشنبه منتشر شد، گفت که این آژانس در همبستگی با مردم بیروت و لبنان در این زمان‌های غم انگیز و چالش برانگیز ایستاده است.

امانوئل ماکرونِ فرانسه روز پنجشنبه از بیروت دیدار خواهد کرد

به گزارش حساب رسمی توییتر ریاست جمهوری لبنان، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه روز پنجشنبه برای نشان دادن همبستگی با مردم لبنان در پی انفجار فاجعه بار، به بیروت سفر می‌کند. کاخ الیزه در روز چهارشنبه پیش از این گفته بود که فرانسه تجهیزات و پرسنل را به عنوان بخشی از بسته‌ی کمک‌های اضطراری به لبنان می‌فرستد.

رسانه های دولتی می گویند 90٪ هتل های بیروت آسیب دیده‌اند

خبرگزاری دولتی NNA روز چهارشنبه با استناد به پیر اچکار رئیس فدراسیون هتلداری لبنان در لبنان، گفت: این انفجار در بندر بیروت روز سه شنبه به 90٪ هتل‌ها در پایتخت لبنان آسیب رساند. منطقه‌ی بندر در اثر انفجار به شدت آسیب دیده است. انفجار در بیروت بیروت در سال‌های اخیر تعداد فزاینده‌ای از جهانگردان را به خود جلب کرده است و لبنان در سال 2018 دو میلیون بازدیدکننده داشته است.

اتحادیه اروپا قول کمک و پشتیبانی از لبنان را می‌دهد

اتحادیه اروپا پشتیبانی کامل خود را از لبنان ارائه داده و مکانیسم حفاظت از مدنی (CPM) خود را در پاسخ به بحران فعال کرده است.
  • CPM ابزاری است که به اتحادیه کمک می‌کند تا کمک های کشورهای عضو خود را برای هماهنگی انجام دهد.
مقامات اتحادیه اروپا، بلافاصله بیش از 100 آتش نشان با مهارت، همراه با وسایل نقلیه، سگ‌ها و تجهیزات، متخصص در زمینه جستجو و نجات در زمینه‌های شهری را مستقر خواهند کرد. خرابی های لبنان هلند، یونان و جمهوری چک در این طرح شرکت خواهند کرد و فرانسه، لهستان و آلمان نیز برای کمک به لبنان پیشنهاد داده‌اند. لنارچی افزود: اتحادیه اروپا سیستم نقشه برداری ماهواره‌ای Copernicus را نیز برای پشتیبانی از مقامات لبنان در ارزیابی میزان خسارت فعال کرده است. _ما با لبنان و مردم آن ایستاده‌ایم و آماده یاری رسانی و کمک‌های بیش‌تر هستیم.

فرانسه هواپیماها و تجهیزات نظامی را به لبنان می‌فرستد

فرانسه دو هواپیمای نظامی و 15 تن تجهیزات را به لبنان ارسال می‌کند، زیرا تلاش‌های بین المللی برای کمک به این کشور در حال افزایش یافتن است. براساس بیانیه روز چهارشنبه کاخ الیزه، این بسته کمک شامل دو هواپیمای نظامی، 55 پرسنل، 15 تن تجهیزات و یک کلینیک سیار بوده که قادر به مراقبت از 500 زخمی است. پرسنل و تجهیزات قرار است بعد از ظهر پنجشنبه وارد شوند. علاوه بر این ، 10 متخصص بهداشت اضطراری سعی می کنند در اسرع وقت برای کمک به بیمارستان های پایتخت لبنان به بیروت برسند. کاخ الیزه گفت که اعضای فرانسوی نیروی موقت سازمان ملل متحد در لبنان (یونیفیل) پیش از این برای کمک به این بحران شامگاه سه‌شنبه قدم برداشته بودند. فرانسه به قطر، کویت و عراق می‌پیوندد، که قول داده‌اند بیمارستان های میدانی را به پایتخت لبنان اعزام کنند.

شش شهروند ترکیه در بین هزاران زخمی بودند!

وزیر امور خارجه ترکیه، ملووت کاووساوغلو، در توئیتی که در روز چهارشنبه منتشر شد، گفت که شش شهروند ترکیه در بین هزاران زخمی بودند. وی گفت: پنج نفر به شدت زخمی شده‌اند و کسی که تحت عمل جراحی قرار گرفته است، بهتر می‌شود. ما با خانواده‌ها در تماس هستیم. پیش از این، سفارت فیلیپین در بیروت تأیید کرد که دو تن از شهروندان آن در این فاجعه جان خود را از دست دادند، در حالی که هشت مصدوم برجای مانده است.

صلیب سرخ لبنان برای 1000 خانواده پناهگاه موقت بعد از انفجار مستقر کرده است

در حالی که یک برنامه محبوب حمل و نقل سفرهای رایگان را برای هر کسی که مایل به اهدای خون است ارائه می‌دهد. انفجار بیروت صلیب سرخ لبنان روز چهارشنبه در توئیتی اظهار داشت: در حال ایجاد پناهگاه‌های موقت با مقدار کافیِ مواد غذایی، کیت‌های بهداشتی و نیازهای اساسی برای احداث 1000 خانواده به مدت 72 ساعت است. خانه‌های بی‌شماری پس از انفجار بیروت عصر سه‌شنبه ویران شدند. رسانه‌های دولتی با استناد به صلیب سرخ گزارش دادند که در اثر انفجار ویرانگر روز سه شنبه در بندر بیروت، دست کم صد نفر کشته و بیش از 4000 نفر زخمی شدند. خون تقاضای زیادی دارد، بنابراین برنامه حمل و نقل کریم برای افرادی که برای اهدای خون به مراکز اهدا و مراکز اهدای عضو و بیمارستان‌ها سفر می‌کنند،  سفر رایگان ارائه می‌دهد. کریم یک شرکت تابعه Uber است. صلیب سرخ لبنان روز چهارشنبه در توئیتی اظهار داشت: در حال ایجاد پناهگاه های موقت به اندازه کافی با مواد غذایی ، کیت های بهداشتی و نیازهای اساسی برای تهیه 72000 خانواده به مدت 72 ساعت است. خانه های بی شماری پس از پارگی انفجار در بیروت عصر سه‌شنبه ویران شد. رسانه های دولتی با استناد به صلیب سرخ گزارش دادند که در اثر انفجار ویرانگر روز سه شنبه در بندر بیروت ، دست کم صد نفر کشته و بیش از 4000 نفر زخمی شدند. خون تقاضای زیادی دارد ، بنابراین برنامه تقسیم سوار کریم برای افرادی که برای اهدای خون به مراکز اهدا و از مراکز اهدای عضو و بیمارستان ها سفر می کنند ، رایگان می دهد. کریم یکی از شعب فرعی Uber، برنامه حمل و نقل آمریکا است.

فرماندار بیروت می‌گوید، انفجار روز سه شنبه باعث میلیارد‌ها دلار خسارت شد

مروان عبود، والی بیروت، روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت: انفجار روز سه شنبه در پایتخت لبنان منجر به خسارت 3 میلیارد تا 5 میلیارد دلاری شده است.

طبق آمار صلیب سرخ، شمار کشته شدگان انفجار بیروت اکنون 100 نفر است

رسانه های دولتی با استناد به صلیب سرخ گزارش دادند که در انفجار روز سه شنبه در بندر بیروت حداقل 100 نفر جان خود را از دست داده و بیش از 4000 نفر زخمی شدند. جورج كتانه، دبیر كل صلیب سرخ لبنان، روز چهارشنبه به خبرگزاری ملی لبنان گفت كه این فاجعه بی‌سابقه و بسیار بزرگ است.  

ادامه دارد

 

مترجم: سید محمد معین حبیبی پاسدار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha