کد خبر: تاريخ،-ايثارگري-هاي-پرستاران-را-براي-آ
۳ دی ۱۳۹۹، ۱۹:۴۸
تاريخ، ايثارگري هاي پرستاران را براي آيندگان ثبت خواهد كرد

به گزارش  گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از پايگاه اطلاع رساني وزارت كشور؛ هوشنگ بازوند در آئين تجليل از پرستاران استان كه در سالن شهداي دولت استانداري برگزار شد، اظهار داشت: از همه پرستاران فداكار كه چه در اين مراسم حضور دارند و چه افرادي كه به صورت ويدئوكنفرانس حضور دارند و ديگر پرستاران كه مشغول خدمت رساني به بيماران هستند و با ايثارگري زمينه هاي سلامتي و تندرستي را براي مردم استان به ارمغان مي آورند، تقدير و تشكر ويژه مي كنيم.

وي با بيان اينكه به احترام همه پرستاران و فعاليت هاي ارزنده اين عزيزان سرتعظيم فرود مي آورم،  ادامه داد: ولادت با سعادت حضرت زينب(س) قهرمان دشت كربلا را خدمت پرستاران كه اين بزرگواران هم قهرمان دشت امروز جامعه ايران هستند، تبريك عرض مي نمايم و مردم ايران هيچ گاه فعاليت هاي ارزشمند اين عزيزان را فراموش نخواهند كرد

مقام عالي استان تصريح كرد: مردم ايران براي انسان هاي فداكار ارزش بسيار ويژه اي قائل هستند و تاريخ نيز هميشه افراد اثرگذار را كه براي جامعه خود جانفشاني مي كنند به نسل هاي آينده معرفي مي كند و امروز كه مردم نيز براي جامعه پرستاري و كادر درمان بيمارستان ها ارزش قائل هستند در واقع اين تقدير و تشكر تاريخ از شما به عنوان پرستاران امروز است.

استاندار كرمانشاه بيان داشت: شما (پرستاران و كادر درمان) كه براي مردم ايران فداكاري و ايثارگري مي كنيد بدون ترديد تاريخ هم از خدمات شما تقدير خواهد كرد و به آيندگان خواهد گفت كه چه قهرماناني در جامعه ايران در سال ۱۳۹۹ وجود داشتند كه با ايثارگري با بيماري كرونا به مبارزه پرداختند و همانطوريكه تاريخ، امروز از افراد موثري همچون اميركبير به خوبي ياد مي كند از شماها نيز به خوبي ياد خواهد كرد.

بازوند با اشاره به جانفشاني ها و ايثارگري هاي رزمندگان دفاع مقدس در طول ۸ سال و همچنين ايثارگري هاي امروز پرستاران و كادر درمان گفت: شما به مانند رزمندگان دفاع مقدس در يك ميدان مين هستيد و همانطوري كه رزمندگان ايران در سال هاي دفاع مقدس با ايثارگري و فداكاري به ميدان مين مي رفتند تا جان هم رزمنده خود را نجات دهند كار شما امروز هم مانند رزمندگان است كه بايد به نوعي از جان خود عبور كنيد و جان فرد بيمار را از خطر بيماري ويروس كرونا نجات دهيد لذا اين كار و ايثارگري شما همچون رزمندگان اسلام در تاريخ ماندگار خواهد شد.

وي با تحليل چگونگي ارائه خدمت توسط كادر درمان به بيماران در شرايط وجود بيماري كرونا، اظهار داشت: در گذشته كه فردي بيمار مي شد اين فرد داراي همراه و كمك حالي بود كه مي توانست در بخش هاي مختلف حضور پيدا كند اما در حال حاضر با توجه به شرايط موجود پرستاران و كادر درمان علاوه بر خدمت رساني به بيماران بايد به نوعي كار همراهان بيمار را نيز انجام دهند و در واقع كار اين عزيزان مضاعف تر شده است.

نماينده عالي دولت در استان بيان داشت: اين نوع ايثار و از خودگذشتگي پرستاران، كادر درمان و جامعه پزشكي است كه باعث مي شود اين عزيزان به عنوان الگو و نماد ملي در جامعه معرفي شوند و به همين جهت است كه مردم با مشاهده رعايت مسائل بهداشتي از سوي كادر درمان ترغيب به رعايت پروتكل هاي مي شوند زيرا شما الگو و نماد مردم هستيد.

استاندار كرمانشاه با بيان اينكه تنها يك روز اختصاص به پرستار ندارد و با اين فداكاري كادر درمان همه روزها به پرستاران تعلق دارد، گفت: اين فداكاري و ايثار شما در تاريخ ثبت خواهد شد زيرا تاريخ به دنبال معرفي افراد تاثيرگذار در جامعه است.

بازوند ادامه داد: همانطوري كه حضرت زينب(س) راوي حماسه عظيم عاشورا بود شما هم راوي حماسه خدمات و ايثارگري ها به بيماري كرونا خواهيد بود و تاريخ از شما بسيار تشكر خواهد كرد.

وي با اشاره به بيان نكته نظرات و پيشنهادات از سوي كادر درمان و پرستاران در اين مراسم، اظهار داشت: با وجود اينكه جامعه پرستاري با مشكلاتي روبرو هستند اما هيچ يك از اين عزيزان در بيان امروز خود هيچ اشاره اي به مشكلات خود نكردند كه اين موضوع هم خود گواه بر فداكاري و ايثارگري براي ارائه خدمات به جامعه است.

مقام عالي استان گفت: حتماً موضوع جامعه ايثارگري پرستاران را به دولت محترم ارائه خواهيم داد و همچنين به تمام شهرداران ابلاغ خواهيم كرد كه به پاس تلاش هاي ارزشمند شما عزيزان حتماً مكان يا خياباني به نام شهداي درمان و پرستاران نامگذاري شود تا آيندگان در جريان باشند كه اين نامگذاري ها به چه علت بوده است.

وي در پايان سخنان خود گفت: صميمانه و با احترام كامل از تمام ايثارگري ها و خدمات ارزشمند پرستاران كه جان خود را به خطر مي ندازند تا جان و سلامتي مردم حفظ شود، تقدير و تشكر مي كنيم و مطمئن باشيد كه آينده و تاريخ ايثارگري ها و زحمات بسيار ارزشمند شما را ارج خواهد گذاشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha