کد خبر: تاثیر-ویروس-کرونا-در-بیماران-دیابتی
۴ تیر ۱۳۹۹، ۱۱:۰۱
تاثیر ویروس کرونا در بیماران دیابتی

محمدرضا مهاجری فوق تخصص غدد و متابولیسم (اندوکرینولوژی) و متخصص داخلی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت، با اشاره به تاثیر ویروس کووید 19 بر بیماران دیابتی اظهار داشت: این ویروس رابطه زیادی با افرادی که به بیماری دیابت دچار هستند، دارد.

وی با بیان اینکه شیوع کروناویروس در بیماران دیابتی شدیدتر نیست، افزود: اما اگر این افراد قندشان کنترل نشود با ابتلا به ویروس کووید 19 شدت بیماری بسیار شدیدتر خواهد بود و احتمال اینکه لازم باشد در بیمارستان بستری شوند بسیار زیاد است.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: عمده بیمارانی که به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان ها بستری هستند، شدت بیماری در آنها شدیدتر بوده است. این بیماران به دلیل داشتن بیماری‌های زمینه‌ای که شایع‌ترین آنها بیماری دیابت، فشار خون بالا، بیماری قلبی بیشتر مستعد بیماری هستند مخصوصا کسانی که دیابت آنها کنترل شده نیست و شاخص هموگلوبین ای‌وان‌سی آنها بالا است.

مهاجری تاکید کرد: در افرادی که دیابت آنها کنترل شده نیست گلبولهای سفید بدن به عنوان سربازهای دفاعی نمی توانند عملکرد مناسبی داشته باشند و علیه ویروس و یا هر عامل خارجی دیگری از بدن محافظت کنند.

وی با بیان اینکه تاثیر ویروس کرونا در بیماران دیابتی که قند آنها کنترل نشده باشد بسیار شدیدتر است، گفت: شدت بیماری دلیلی برای بستری شدن این افراد در بیمارستان ها است.

این فوق تخصص غدد و متابولیسم بیان داشت: اگر بیمار دیابتی، هموگلوبین ای‌وان‌سی خود را پایین آورده نگاه دارد و قندش را خوب کنترل کند، شدت ابتلا به کووید 19 مانند دیگر افراد جامعه که دیابت ندارند، خواهد بود.

 

خبرنگار: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha